Excel Forum - Porady, Pomoc,  Excel Help, Excel FAQ Strona Główna
 FAQ  RegulaminRegulamin  Szukaj   Użytkownicy   Grupy   Rejestracja   Profil   Twoje wiadomości   Zaloguj 


Poprzedni temat «» Następny temat
ID tematu: 72594 Skopiuj do schowka Pytanie do osób siedzących w excelu 40h/tydzień
Autor Wiadomość
Spriv 
Exceloholic


Wersja: Win Office 365
Pomógł: 21 razy
Posty: 215
Wysłany: 30-03-2022, 13:20   Pytanie do osób siedzących w excelu 40h/tydzień

Cześć wszystkim,

pytanie do osób zawodowo związanych z excelem.
Czy macie jakieś sposoby na regeneracyjny odpoczynek w pracy od różnych tabelek itp.

Ja potrzebuje zachowywać skupienie przez kilka godzin żeby dobrze wszystkie raporty przetworzyć. Nie mówię o odtwórczej pracy, ale o czymś nowym co wymaga sporego zaangażowania i skupienia.


Będę wdzięczny za każdą radę :)
ID posta: 415839 Skopiuj do schowka
 
 
xfish 
Excel Expert



Wersja: Win Office 2013
Pomógł: 682 razy
Posty: 2005
Wysłany: 30-03-2022, 14:01   

Nie podam sposobu na regenerację jeżeli ktoś faktycznie musi spędzić 40h przed monitorem z Excelem.
"Zaatakowałem" problem z drugiej strony i w miarę uczenia się nowych rzeczy w Excelu (zwłaszcza Power Query) zmniejszyłem czas potrzebny do tworzenia raportów. Maksymalnie automatyzowałem co się dało i w efekcie rzeczy, które ktoś robił kilka godzin obecnie wymagają wciśnięcia Odśwież wszystko i zanim zrobię kawę wszystko jest gotowe.
Wymagało to tylko kilku zmian (głównie mentalnego przestawienia u niektórych fanów powiedzenia: "przecież zawsze tak robiliśmy") kilku tematów na tutejszym forum i szkolenia z PQ.
Oczywiście gdy ktoś ma cały czas coś nowego, to nie da się tego zautomatyzować ale rzadko spotyka się taką pracę z excelem gdy dzień w dzień jest nowy problem i nowe podejście do pracy.
_________________
Pozdrawiam xFish
Otrzymała/eś pomoc? Kliknij Pomógł, żeby temat został oznaczony jako rozwiązany.
ID posta: 415841 Skopiuj do schowka
 
 
Spriv 
Exceloholic


Wersja: Win Office 365
Pomógł: 21 razy
Posty: 215
Wysłany: 30-03-2022, 14:11   

Powtarzalne czynności też staram się robić na makro, ale akurat jednej rzeczy co robię co miesiąc i musze koordynować to z działem zakupów nie udało mi się usprawnić, bo to jest kwestia zmian wynikających najogólniej mówiąc ze zmian rynkowych i i tak trzeba potem sprawdzić z kimś kto ma wiedzę czy nie ma kwiatków.

Jak się nauczę w excelu robić makra łączące kilka plików to wtedy można powiedzieć zyskam połowę czasu. Na tą chwilę jest ręczna robota...

Czy w PQ można używać vlookup i xlookup?
ID posta: 415843 Skopiuj do schowka
 
 
xfish 
Excel Expert



Wersja: Win Office 2013
Pomógł: 682 razy
Posty: 2005
Wysłany: 31-03-2022, 08:06   

Spriv napisał/a:

Jak się nauczę w excelu robić makra łączące kilka plików to wtedy można powiedzieć zyskam połowę czasu. Na tą chwilę jest ręczna robota...

Czy w PQ można używać vlookup i xlookup?

Właśnie do powyższego PQ się sprawdzi.
Nie używasz wprost tych funkcji ale oczywiście można uzyskać efekt przypisania wartości na podstawie warunków.
_________________
Pozdrawiam xFish
Otrzymała/eś pomoc? Kliknij Pomógł, żeby temat został oznaczony jako rozwiązany.
ID posta: 415865 Skopiuj do schowka
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandgreen created by spleen& Programosy modified v0.3 by warna
Opieka techniczna www.wip.pl

Archiwum

Strona używa plików cookies.

Kliknij tutaj, żeby dowiedzieć się jaki jest cel używania cookies oraz jak zmienić ustawienia cookie w przeglądarce.
Korzystając ze strony użytkownik wyraża zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z bieżącymi ustawieniami przeglądarki.
Sprawdź, w jaki sposób przetwarzamy dane osobowe