Excel Forum - Porady, Pomoc,  Excel Help, Excel FAQ Strona Główna
 FAQ  RegulaminRegulamin  Szukaj   Użytkownicy   Grupy   Rejestracja   Profil   Twoje wiadomości   Zaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
ID tematu: 39884 Skopiuj do schowka literatura przedmiotu
Autor Wiadomość
kati
Stały bywalec Excelforum

Pomogła: 7 razy
Posty: 271
Wysłany: 13-02-2014, 16:28   literatura przedmiotu

Chcialam Was prosic o opinie odnosnie n/w tytulow. Chodzi o to, jak by wygladal Wasz ranking, gdyby kryterium bylo "nabytek bezcenny" :mrgreen: . Na ten moment mam w domu Excel 2003. Programowanie w VBA - Vademecum profesjonalisty Johna Walkenbacha, a jednak czasami czuje niedosyt :-P Chcialabym jak najwiecej przykladow, i jak najwiecej przedstawionych nie tyle informacji w rodzaju helpa, ile niuansow i kruczkow, jak mozna w praktyce bawic sie VBA. Na miare swoich mozliwosci chcialabym sprawnie sie w tym poruszac, a projekt pisac nie tylko poprawnie, ale przejrzyscie i efektywnie, zeby jak najkrotsza mozliwa droga do celu. Lubie to, i z takim podejsciem tez autora szukam ;-)

> Excel 2002 PL. Księga eksperta (Kathy Ivens, Conrad Carlberg)
> Visual Basic 2008. Warsztat programisty (Rod Stephens)
> Excel. Tworzenie zaawansowanych aplikacji (Sergiusz Flanczewski)
> Excel. Programowanie dla profesjonalistów (Rob Bovey, Dennis Wallentin, Stephen Bullen, John Green), wyd. 2006 i wyd. 2010
Czy w tym ostatnim przypadku byly istotne merytorycznie roznice w tresci obu tych wydan?

W domu mam wersje EN pakietu 2003 i 2010, gdyby to gralo role.
Bede wdzieczna za kazda uwage, sugestie i porade z Waszej strony :-D
_________________
W każdym ciągu obliczeń błędy mają tendencję do kumulowania się na końcu przeciwnym do tego, od którego rozpoczynasz sprawdzanie.
ID posta: 218263 Skopiuj do schowka

mackol100
ExcelSpec

Pomógł: 263 razy
Posty: 1091
Wysłany: 13-02-2014, 18:56

Jeśli chodzi o mnie to polecam zdecydowanie książki Johna Walkenbach'a - są napisane bardzo zrozumiałym językiem z dużą ilością przykładów i często ciekawostek, o których nie usłyszymy u innych autorów. Mam chyba wszystkie jego książki - każda to minimum kilkaset stron. Co lepsze czytając je nie często znajdziemy aby Walkenbach powtarzał się - nawet jeżeli dwóch czy trzech książkach opisuje jakąś funkcję to robi to w inny sposób i często z innymi przykładami. Ale do rzeczy - tytuły (najlepiej czytać w tej kolejności wg mnie)

1) Excel 2010 - Formuły
2) Excel 2010 - Analiza i prezentacja danych
3) Excel 2010 - Najlepsze sztuczki i chwyty
4) Excel 2010 - Biblia (bardzo dobre podsumowanie poprzednich książek i trochę o VBA) :-)
5) Excel 2010 - Programowanie w VBA (czyli to co w Excelu najciekawsze) ;-)
_________________
Maciek
ID posta: 218280 Skopiuj do schowka

Marecki
Excel Expert

Wersja: Win Office 2019
Pomógł: 2574 razy
Posty: 8571
Wysłany: 14-02-2014, 10:22

Odnośnie literatury zerknij jeszcze tu:
http://www.excelforum.pl/viewtopic.php?p=217251
_________________
Hardware - ta część komputera, którą można kopnąć kiedy software przestanie funkcjonować.

Szkolenia z Excela , FB
Office 2019 Professional Plus , Windows 11 x64
Pozdrawiam, były mkkk23 teraz Marecki.
ID posta: 218313 Skopiuj do schowka

kati
Stały bywalec Excelforum

Pomogła: 7 razy
Posty: 271
Wysłany: 14-02-2014, 11:06

@mackol100
No OK. Ale czy majac Formuly, Analize danych i Programowanie - to czy Biblia nie jest czyms w rodzaju "nadmiarowego" - z calym szacunkiem dla J. Walkenbacha egzemplarza? Chodzi mi o to, ze owszem, podsumowanie, powtorzenie, ale budzet mam, hm, ograniczony :roll: Wiec musze sie ograniczyc do zasobow niezbednych, ale w skali optimum, a nie maximum..
Dlatego potrzebuje dokonac jakiegos wyboru pomiedzy czyms a czyms, zamiast i to, i to, i tamto :mrgreen:

@mkkk23
Ahm, dzieki wielkie. Sama jestem sobie winna. Jak nigdy dotad, szukalam tych kwestii tylko rzutem oka na przeglad watkow, zamiast wrzucic haslo szukania takie, jak sama uzylam slowo-klucz: literatura .. :oops:
Fakt, szukalam po ktoryms autorze, a jak nie znalazlam uznalam, ze nie ma, to nie ;-)
_________________
W każdym ciągu obliczeń błędy mają tendencję do kumulowania się na końcu przeciwnym do tego, od którego rozpoczynasz sprawdzanie.
ID posta: 218317 Skopiuj do schowka

Artik

Wersja: Win Office 365
Pomógł: 3216 razy
Posty: 10652
Wysłany: 15-02-2014, 19:24

kati, skoro
kati napisał/a:
czasami czuje niedosyt
to należy domniemywać, że już wiesz o czym się mówi, nawet jak temat nie jest Ci do końca znany. To dobry moment, by zacząć uczyć się na forum. Jeśli się przyłożysz, po kilku tygodniach/miesiącach zobaczysz jakiego kopa dostaniesz w swoim rozwoju. Poza tym "cały internet Twój". :-) Wiedząc w jakich obszarach masz się poruszać przy rozwiązywaniu czyjegoś problemu, szukaj rozwiązań w necie po frazach - poleceniach które byś wykorzystała. Nawet jak początkowe próby nie dadzą zadowalających rezultatów (odpowiesz za późno lub Twoje rozwiązanie nie będzie za dobre), nie zrażaj się. Niejednokrotnie pod swoim postem zobaczysz coś lepszego, co dokładnie przeanalizuj. Ten sam rezultat można uzyskać często na wiele różnych sposobów. Chodzi o to, by znaleźć te najbardziej wydajne, a dopiero na drugim miejscu napisane w najmniejszej ilości linii - nie każdy krótki kod działa najszybciej. Jeżeli napiszesz dwa lub więcej rozwiązań tego samego problemu, przetestuj pod względem wydajności na małej i na duuuużej ilości danych. Nie każde makro działające piorunem na małej ilości danych działa piorunem na dużej. I odwrotnie.
Reasumując. Jeśli chcesz nadal rozwijać swoje umiejętności, bierz czynny udział na forum. To jest chyba najlepszy podręcznik.

kati napisał/a:
Excel. Programowanie dla profesjonalistów (Rob Bovey, Dennis Wallentin, Stephen Bullen, John Green), wyd. 2006 i wyd. 2010
Czy w tym ostatnim przypadku byly istotne merytorycznie roznice w tresci obu tych wydan?
Nie studiuje się tego już tak lekko jak Walkenbacha, ale to wartościowa pozycja. Z pewnością pokazująca bardziej złożone techniki programowania.
Czy wyd. 2006 czy 2010? Bardzo duża część ksiązki się powtarza w obu wydaniach. Generalnie widać (nie tylko w przypadku tej pozycji), że autorzy chcą odświeżyć swoje dzieło, by zachęcić do kupna po wydaniu przez M$ nowej wersji Office-a. Na ogół rezygnują z jakiegoś fragmentu książki, a dodają coś nowego co związane jest z nową wersją Office-a. Jednak główny wątek w danej książce pozostaje raczej nienaruszony. Moim zdaniem nie ma znaczenia którą wersję kupisz.

Pozostałe wymienione przez Ciebie pozycje nie są mi znane. Ale być może w którymś momencie stwierdzisz, że warto wyjść poza Excela i liznąć VB.NET, wtenczas Visual Basic 2008. Warsztat programisty (Rod Stephens) może się okazać pomocny w stawianiu pierwszych kroków.

Artik
ID posta: 218393 Skopiuj do schowka

Wyświetl posty z ostatnich:
Odpowiedz do tematu