Excel Forum - Porady, Pomoc,  Excel Help, Excel FAQ Strona Główna
 FAQ  RegulaminRegulamin  Szukaj   Użytkownicy   Grupy   Rejestracja   Profil   Twoje wiadomości   Zaloguj 

Poprzedni temat «» Następny temat
ID tematu: 74398 Skopiuj do schowka Wielowymiarowa tabela
Autor Wiadomość
translation 
Świeżak

Wersja: Win Office 365
Wysłany: 20-03-2023, 15:20   Wielowymiarowa tabela

Cześć,

próbowałem szukać po słowach związanych z wielowymiarowością itd., ale nie znalazłem podobnego tematu.
Czy w pliku mającym układ taki, jak zaprezentowałem, da się zrobić jakąś tabelę przestawną albo w miarę dynamiczną formułę, która będzie zbierać dane w taki sposób, że łatwo będzie mi (i w sposób dynamiczny, ew. po filtrowaniu tabeli przestawnej) przeglądać sprzedaż grupy produktowej 1 przez dywizję 3 w kanale sales internet?

Zaznaczam, że chodzi mi o rozwiązanie niezwiązane z Power Pivot czy makrami, jako że w tych tematach jestem jeszcze zielony. ;)

Pozdrawiam!

problem excel.xlsx
Pobierz Plik ściągnięto 29 raz(y) 12.88 KB

ID posta: 426745 Skopiuj do schowka

bodek 

Wersja: Win Office 2019
Wysłany: 20-03-2023, 20:54   

Jeżeli chcesz filtrować=raportować dane za pomocą TP, to dane te muszą mieć odpowiednią konstrukcję.
Podstawowa i nienegocjowalna :-D zasada jest taka, że informacje o typie, który chcesz potem filtrować muszą być w JEDNEJ kolumnie. Czyli tylko takie kolumny:
grupa,
produkt,
dywizja,
spółka,
sales shops,
sales intenet,
sales B@B,

lub zamiast 3 ostatnich
type of sales
wartość

zrobisz sobie wtedy co i jak chcesz (no niemalże).
Czyli tabela z małą, w/w ilością kolumn, ale za to dużo wierszy
ID posta: 426755 Skopiuj do schowka

translation 
Świeżak

Wysłany: 20-03-2023, 21:43   

Ech, no właśnie. :(
A z ciekawości, narzędzia takie jak Power Pivot są w stanie takie coś obrobić szybko?

To, co przesłałem w załączniku, to tylko przykład - dane rzeczywiste są o wiele, wiele większe i przerabianie ich byłoby bardzo czasochłonne.

dziękuję za odpowiedź!