Excel Forum - Porady, Pomoc,  Excel Help, Excel FAQ Strona Główna
 FAQ  RegulaminRegulamin  Szukaj   Użytkownicy   Grupy   Rejestracja   Profil   Twoje wiadomości   Zaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
ID tematu: 30010 Skopiuj do schowka Pareto w tabeli przestawnej
Autor Wiadomość
m22m
Starszy Forumowicz

Posty: 27
Wysłany: 17-05-2012, 14:17   Pareto w tabeli przestawnej

Witam,

chciałbym sobie zrobić wykres Pareto przy pomocy tabeli przestawnej - pewnie nie jestem oryginalny :mrgreen: - i nie wiem jak zrobić te część, w której będzie mi dodawał wartości procentowe narastająco.
Problem, chyba :-) , jest w tym, że mam np.: jakąś wadę (kolumna A), w kolumnie B licznik z tej wady, kolumna C licznik z wady ustawiony jako % sumy i tutaj schody :-)
Jak zrobić aby dodawał do siebie te kolumnę C, aby podawał wartości narastająco?

Z góry wielkie i serdeczne dzięki za pomoc
_________________
m22m
ID posta: 159427 Skopiuj do schowka

wuzeq
Excel Expert

Pomógł: 154 razy
Posty: 483
Wysłany: 17-05-2012, 19:57

"POkaż wartości jako:" "% sumy bieżącej z" ?

A najlepiej załącz przykładowe dane z oczekiwanym rozwiązaniem
ID posta: 159458 Skopiuj do schowka

m22m
Starszy Forumowicz

Posty: 27
Wysłany: 18-05-2012, 07:33

Witam,

właśnie suma bieżąca z nie chce mi działać. Tzn. działa jako sumowanie lizcnika z wady, ale nie działa już jako sumowanie udziału procentowego :?: chyba, że ja robię coś źle :)

Chciałbym uzyskać coś takiego jak w kolumnie F, ale jako zintegrowana częśc tabeli przestawnej.

HASŁO DO PLIKU: badanie

Z góry dzięki za pomoc

Pareto_pomoc.rar
HASŁO DO PLIKU: badanie
Pobierz Plik ściągnięto 51 raz(y) 103.97 KB

_________________
m22m
ID posta: 159479 Skopiuj do schowka

bodek

Pomógł: 856 razy
Posty: 2225
Wysłany: 18-05-2012, 20:08

Narozrabiałeś :mrgreen: czytaj regulamin i opis ostrzeżeń.

m22m napisał/a:
Tzn. działa jako sumowanie lizcnika z wady, ale nie działa już jako sumowanie udziału procentowego chyba, że ja robię coś źle :)
To zależy od wersji Excela, dla 2007 nie ma dla 2010 już jest.
Sam wykres jest praktycznie identyczny, zmienia się tylko skala na osi pomocniczej (na %). Dla wersji 2007 nie należy na drugiej osi dawać % tylko policzyć 80% od 115 i umieścić tą wartość jako wartość dla serii danych (poziomej linii na wykresie), bo teraz (jak na focie) wprowadza w błąd.

pareto_2007.jpg
Plik ściągnięto 60 raz(y) 76.56 KB

pareto_2010.jpg
Plik ściągnięto 56 raz(y) 55.87 KB