Excel Forum - Porady, Pomoc,  Excel Help, Excel FAQ Strona Główna
 FAQ  RegulaminRegulamin  Szukaj   Użytkownicy   Grupy   Rejestracja   Profil   Twoje wiadomości   Zaloguj 


Poprzedni temat «» Następny temat
ID tematu: 56738 Skopiuj do schowka Wartość w word na podstawie komórki excela
Autor Wiadomość
zejnowski
Starszy Forumowicz


Posty: 29
Wysłany: 24-03-2017, 11:59   Wartość w word na podstawie komórki excela

Witam.

W korespondencji seryjnej chciałbym aby word na podstawie wartości w komórce Excela np.: T lub N lub Metal lub cokolwiek innego (kolumna H-K) wstawiał w odpowiednim miejscu w pliku szablonu doc wartość liczby 4.

Da radę takie coś zrobić?
ID posta: 319222 Skopiuj do schowka
 
 
zejnowski
Starszy Forumowicz


Posty: 29
Wysłany: 24-03-2017, 12:36   

Dodaje załączniki bo zapomniałem.

+szablon.docx
Pobierz Plik ściągnięto 138 raz(y) 24.62 KB

+szablon.xlsx
Pobierz Plik ściągnięto 121 raz(y) 32.73 KB

ID posta: 319228 Skopiuj do schowka
 
 
apollo
ExcelSpec


Pomógł: 1230 razy
Posty: 4264
Wysłany: 24-03-2017, 14:14   

1. W pliku Word nie ma 4 pól odpowiadających kolumnom H:K w Excel
2.
Cytat:

lub cokolwiek innego (kolumna H-K) wstawiał w odpowiednim miejscu w pliku szablonu doc wartość liczby 4

Skoro cokolwiek, czyli bez względu na wartość w Excel w WORD "w odpowiednim miejscu" ma być 4 to wpisz na sztywno "w tym odpowiednim miejscu" 4. Jakiś problem?
A może chodzi o co innego? Nie każ innym domyślać.
-----------
Bez precyzyjnego opisu spróbuję tak, jak rozumiem. A rozumiem tak: W "pewnym miejscu" w WORD chcę wstawić 4 jeśli w kolumnie J (Czy metalowe) w Excel jest METAL, w przeciwnym razie ma być pusty tekst. Jeśli tak to czytaj dalej.

Kliknij w "pewne miejsce" -> zakładka Mailings -> kliknij Rules -> wybierz IF ... Then ... Else ... -> wybierz czy_metalowe w Field name -> pisz METAL w Compare to -> pisz 4 w "Insert this text" -> OK

1.JPG
Plik ściągnięto 30 raz(y) 24.63 KB

Ostatnio zmieniony przez apollo 24-03-2017, 14:32, w całości zmieniany 2 razy  
ID posta: 319244 Skopiuj do schowka
 
 
zejnowski
Starszy Forumowicz


Posty: 29
Wysłany: 24-03-2017, 14:19   

Właśnie że uzupełnienie komórek w Wordzie zależy od układu T/N w kolumnach H:K Excela. Chciałbym poznać przykładowe rozwiązanie np jeżeli jest kolumna Wnękowe na T to wtedy ma dać 4 w Wordzie w komórce obudowa.
ID posta: 319246 Skopiuj do schowka
 
 
apollo
ExcelSpec


Pomógł: 1230 razy
Posty: 4264
Wysłany: 24-03-2017, 14:33   

Dopisałem do swojego ostatniego postu
ID posta: 319251 Skopiuj do schowka
 
 
zejnowski
Starszy Forumowicz


Posty: 29
Wysłany: 12-04-2017, 17:48   

Super, działa :-)

Pytam zatem dalej.
w 123.doc jest wiersz Fundament betonowy/tworzywo. Jego ocena jest zależna od kolumn J i K w 123.xls.

I tak:
jeżeli kolumna J jest PCV i kolumna K jest N, wstaw w miejsce np. X1
jeżeli kolumna J jest METAL i kolumna K jest N, wstaw w miejsce np. X1
jeżeli kolumna J jest PCV/METAL i kolumna K jest T, wstaw w miejsce np. 0

Ocena ma się pojawić tylko w wypadku kiedy kolumna K jest na N, wtedy w miejsce fundament beton/tworzywo (123.doc) wstaw ocenę w miejsce zależne od kolumny J.

Mam nadzieję, że jasno się wyjaśniłem. Pliki poprawione załączyłem.

Z góry dzięki. :-)

123.docx
Pobierz Plik ściągnięto 127 raz(y) 24.75 KB

123.xlsx
Pobierz Plik ściągnięto 123 raz(y) 32.79 KB

ID posta: 320728 Skopiuj do schowka
 
 
zejnowski
Starszy Forumowicz


Posty: 29
Wysłany: 13-04-2017, 16:36   

Brak pomysłów? :D
ID posta: 320826 Skopiuj do schowka
 
 
apollo
ExcelSpec


Pomógł: 1230 razy
Posty: 4264
Wysłany: 13-04-2017, 21:45   

Jeśli chodzi o mnie to spróbowałem z AND, OR ale mi się nie udało.
Najłatwiej dodać kolumnę w pliku Excel i zwrócić X1 lub cokolwiek. W pliku Word po prostu dodać kod tego pola.

Nie odpisałem bo myślałem, że znowu wrócisz dopiero po 3 tygodniach. Albo wcale.
ID posta: 320842 Skopiuj do schowka
 
 
zejnowski
Starszy Forumowicz


Posty: 29
Wysłany: 31-01-2019, 12:32   

Odkopię temat...

zdarza się czasami tak, że mimo użycia { MERGEFIELD Data_ \@ "MM"} raz pobiera z excela nr miesiąca a raz nr dnia... format daty w excelu DD-MM-RRRR. Zależność jest taka, że pobiera dzień zamiast miesiąca gdy miesiąc to listopad (11 miesiąć) i grudzień (12 miesiąć).

Macie może pomysł dlaczego tak?
ID posta: 361657 Skopiuj do schowka
 
 
Artik 



Wersja: Win Office 365
Pomógł: 2624 razy
Posty: 8659
Wysłany: 01-02-2019, 11:24   

Trzeba zacząć od tego, że data w danych źródłowych nie jest datą(liczbą), a tekstem, który tylko wygląda jak data. W związku z tym trafiamy na podobny problem jak przy programowaniu w VBA, gdzie dochodzi do niejawnego przekonwertowania tekstu na datę. W VBA także wszystko jest dobrze do 12 dnia, a od 13. zamienia się miejscami dzień z miesiącem. Taki urok. :-) Kiedy kolumnę Data w arkuszu przekonwertujesz już na prawdziwe daty, w Wordzie będziesz miał pewnie mały misz-masz, bo daty zaczną Ci się wyświetlać w formacie amerykańskim. Wygląda na to, że musisz wymusić własny format, coś w stylu
Kod:
{ MERGEFIELD  Data_ \@ "dd.MM.yyyy" }

Artik
_________________
Persistence is a virtue in the world of programming.
ID posta: 361740 Skopiuj do schowka
 
 
zejnowski
Starszy Forumowicz


Posty: 29
Wysłany: 01-02-2019, 11:36   

Problem mój się nie rozwiąże, bo akurat sam nr miesiąca musi być wstawiony w nr protokołu w postaci:
xx/xx/MM/xx/xx
ID posta: 361741 Skopiuj do schowka
 
 
Artik 



Wersja: Win Office 365
Pomógł: 2624 razy
Posty: 8659
Wysłany: 01-02-2019, 11:50   

Myślę, że wystarczy z jednego pola zrobić trzy:
xx/xx
MM
yy/yy
i da się sprawę ogarnąć.

Artik
_________________
Persistence is a virtue in the world of programming.
ID posta: 361744 Skopiuj do schowka
 
 
zejnowski
Starszy Forumowicz


Posty: 29
Wysłany: 01-02-2019, 12:01   

W bazie danych czy w Wordzie? Trochę nie łapię.
W bazie danych xls mam datę w formacie dd-MM-rrrr
w Wordzie:
Kod:
xx/xx/{ MERGEFIELD Data_ \@ "MM"}/xx/xx

i jest jak jest.
ID posta: 361746 Skopiuj do schowka
 
 
Artik 



Wersja: Win Office 365
Pomógł: 2624 razy
Posty: 8659
Wysłany: 01-02-2019, 12:13   

zejnowski napisał/a:
W bazie danych xls mam datę w formacie dd-MM-rrrr
Powtórzę. Sprawdź, czy to aby na pewno jest data, a nie tekst wyglądający na datę.

zejnowski napisał/a:
w Wordzie:
Kod:
xx/xx/{ MERGEFIELD Data_ \@ "MM"}/xx/xx   
Z tego zapisu mogę tylko wnioskować, że masz 3 lub więcej pól.

Artik
_________________
Persistence is a virtue in the world of programming.
ID posta: 361748 Skopiuj do schowka
 
 
apollo
ExcelSpec


Pomógł: 1230 razy
Posty: 4264
Wysłany: 01-02-2019, 14:39   

A ja mam pomysł, prosty pomysł. Dołączyć oba pliki. I tyle.
ID posta: 361759 Skopiuj do schowka
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandgreen created by spleen& Programosy modified v0.3 by warna
Opieka techniczna www.marketingNET.pl

Archiwum

Strona używa plików cookies.

Kliknij tutaj, żeby dowiedzieć się jaki jest cel używania cookies oraz jak zmienić ustawienia cookie w przeglądarce.
Korzystając ze strony użytkownik wyraża zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z bieżącymi ustawieniami przeglądarki.
Sprawdź, w jaki sposób przetwarzamy dane osobowe