ID tematu: 70573
 |
Niepoprawne sumowanie wartości komórek. |
Autor |
Wiadomość |
inland_skipper
Świeżak

Wersja: Mac Office 2016
|
Wysłany: 03-04-2021, 15:46 Niepoprawne sumowanie wartości komórek.
|
|
|
Witam,
Nie mam dużego doświadczenia z arkuszami google ale coś tu jest nie tak i nie wiem gdzie.
Otóż wygenerowałem pewne zestawienie miesięczne i miało ono być w walucie zł. I tak też się kwoty wyświetlają, że kiedy było np. 10,125 to wyszło 10,13 zł. Na samym dole ustawiłem formę sumy. I niestety suma, która wychodzi to nie suma kwot, które widzę, tylko wartości komórek, czyli zlicza mi 10,125 zamiast 10,13 zł. Przez co końcowa kwota różni się o parę groszy względem tego co wychodzi po zliczeniu analogowym ;) Szukam i nie wiem co gdzie i jak robię źle. |
|
 | ID posta:
403146
|
|
|
 |
|
|
|
Waldek
Excel Expert

Wersja: Win Office 2019
|
Wysłany: 03-04-2021, 16:24
|
|
|
To normalne, sumuje to co jest w komórkach. Musisz kwoty zaokrąglić funkcją ZAOKR do dwóch miejsc po przecinku i takie sumować. |
|
 | ID posta:
403147
|
|
|
 |
|
|
Kaper

Zaproszone osoby: 2
Wersja: Win Office 365
|
Wysłany: 06-04-2021, 09:17
|
|
|
Czyli
10,125+10,125 to oczywiście 20,25
A z sumowania "analogowego" dwóch kwot widocznych z dokladnością do groszy, czyli 10,13 + 10,13 masz 20,26
I faktycznie - tak jak napisał Waldek użyj funkcji zaokrąglania, a nie tylko wyświetlania (formatu) z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.
zaokrąglasz za pomocą funkcji ROUND
czyli np. w A2 jest Twoje 10,125 to w B2 wpisujesz
kopiujesz tą formułe w dół i sumujesz kolumnę B a nie A
Nie korzystam zbyt często z arkuszy Google, ale wydaje mi się, że nie zadziała niestety rozwiązanie w stylu zmiany prostej sumy z głównej kolumny na sumę zaokrąglonych, czyli Kod: |
=sum(round(A2:A100;2)) |
|
_________________ Kaper Jej Królewskiej Mości
Jeśli dane będą torturowane dość długo, przyznają się do wszystkiego |
|
|
 | ID posta:
403223
|
|
|
 |
|
|
|