Excel Forum - Porady, Pomoc,  Excel Help, Excel FAQ Strona Główna
 FAQ  RegulaminRegulamin  Szukaj   Użytkownicy   Grupy   Rejestracja   Profil   Twoje wiadomości   Zaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
ID tematu: 54813 Skopiuj do schowka Problem z Elementem Obliczeniowym
Autor Wiadomość
QwertyMan
świeżak

Posty: 2
Wysłany: 16-11-2016, 10:56   Problem z Elementem Obliczeniowym

Witam, mam problem z dodaniem elementu obliczeniowego.

Przy próbie dodania takiego elementu wyskakuje informacja:
"Średnie odchylenia standardowe i wariancje nie są obsługiwane, gdy raport w formie tabeli przestawnej zawiera elementy obliczeniowe."

Spotkał się ktoś z Was już z podobnym problemem?

W przypadku, kiedy przekleję tabelę z danymi do nowego arkusza mam możliwość wprowadzenia tej czynności bez problemu. Zależy mi na tym, aby pozostać przy aktualnym arkuszu. Na podstawie tych danych mam stworzone 4 tabele przestawne wraz z wykresami przestawnymi odświeżającymi się poprzez zaprogramowany przycisk.

Ewentualnie potrzebowałbym rozwiązania do wyciągnięcia danych z tabeli narastająco, np. w dniu 11.11 chciałbym mieć sumę danych z dni 1.11-11.11, w dniu 15.11 z dni 1.11-15.11 itd.
ID posta: 307945 Skopiuj do schowka

bodek

Pomógł: 896 razy
Posty: 2432
Wysłany: 17-11-2016, 22:41

QwertyMan napisał/a:
Spotkał się ktoś z Was już z podobnym problemem?
Oczywiście, cały świat się z tym spotkał. Jakiekolwiek średnie i ich "dalsze pochodne" typu wariancje itd się również nie liczą. Albo ELEMENT OBLICZENIOWY albo ŚREDNIA...
_________________
Szkolenia z Excela
Forum nieczynne? Zapraszam na:
Grupa Excel na GL

ID posta: 308114 Skopiuj do schowka

QwertyMan
świeżak

Posty: 2
Wysłany: 21-11-2016, 08:49

Poradziłem już sobie z tym tematem. Rzeczywiście miałem wprowadzoną średnią wartość dla jednego z pól wartości.

A element obliczeniowy? Wprowadziłem go w celu obliczania wartości narastająco. Jak masz jakiś dobry pomysł na obliczenie tej wartości w inny sposób, bardziej przyjazny to daj proszę znać.
ID posta: 308356 Skopiuj do schowka

bodek

Pomógł: 896 razy
Posty: 2432
Wysłany: 21-11-2016, 19:01

W Ex >=2013 są opcje "suma narastająco" i "% sumy narastająco".
(Ustawienia pola wartości - pokazywane jako - ...)
_________________
Szkolenia z Excela
Forum nieczynne? Zapraszam na:
Grupa Excel na GL
ID posta: 308410 Skopiuj do schowka

Cezary Czajka
ExcelSpec

Pomógł: 81 razy
Posty: 411
Wysłany: 21-11-2016, 20:15

Dołącz może jakąś próbkę danych i pokaż (nawet ręcznie) co chcesz osiągnąć
_________________
W sumie - jest git
ID posta: 308422 Skopiuj do schowka

Wyświetl posty z ostatnich: