Excel Forum - Porady, Pomoc,  Excel Help, Excel FAQ Strona Główna
 FAQ  RegulaminRegulamin  Szukaj   Użytkownicy   Grupy   Rejestracja   Profil   Twoje wiadomości   Zaloguj 


Poprzedni temat «» Następny temat
ID tematu: 69809 Skopiuj do schowka PQ - wprowadzanie danych w dodatkowych kolumnach
Autor Wiadomość
TomZet
Świeżak


Wersja: Win Office 2016
Posty: 1
Wysłany: 13-01-2021, 00:08   PQ - wprowadzanie danych w dodatkowych kolumnach

Utworzyłem tabelę za pomocą PQ z danymi z trzech źródeł (trzy arkusze w jednym pliku.xls)

Do tej scalonej tabeli dodałem kilka kolumn celem wprowadzania danych i o ile po wprowadzeniu do nich danych filtrowanie, sortowanie działa poprawnie (tj. dane źródłowe wraz z danymi wprowadzonymi do tych dodatkowych kolumn) to już przy odświeżaniu danych źródłowych - "rozjeżdżają się" z tymi danymi z kolumn dodatkowych.
W załączeniu przykładowy plik - 3 arkusze danych (DANE1,DANE2,DANE3) i tabela (DANE KOŃCOWE) utworzona w PQ - gdzie dodałem dwie kolumny (WPŁATA, DATA KSIĘGOWANIA) do nich wprowadzam te dane które po odświeżeniu nie są spójne z danymi w pozostałych kolumnach

Jak rozwiązać ten problem by dane wprowadzane "scalały się" z danymi źródłowymi zawartymi w pozostałych kolumnach danego wiersza?

z góry dziękuję za wsparcie.

Przykład1.xlsx
Pobierz Plik ściągnięto 15 raz(y) 33.66 KB

ID posta: 398201 Skopiuj do schowka
 
 
DwaNiedźwiedzie 
Excel Expert



Wersja: Win Office 2016
Pomógł: 284 razy
Posty: 705
Wysłany: 13-01-2021, 02:29   

Twoje dane trochę się nie spinają, bo na wejściu masz transakcje z bieżącego roku, a wpłaty na arkuszu DANE KOŃCOWE są przypisane do sprzedaży z ubiegłego, ale podejrzewam, że miały być to te same akcje i trzeba poprawić daty np. w tym drugim.

Proponuję zaczytać tabelę wynikową z arkusza DANE KOŃCOWE z powrotem do PQ, a następnie dołączyć ją "left joinem" do zapytania scalającego źródła. Nie wiem, czy trafiłem z kolumnami w łączeniu i zapewne trzeba będzie dodać jakąś agregację do źródeł (tu pytanie, co z kolumną "informacje dodatkowe"?), ale z grubsza schemat wyglądałby tak:

Kod:
let
    Źródło = Excel.CurrentWorkbook(){[Name="Append1"]}[Content],
    #"Usunięto inne kolumny" = Table.SelectColumns(Źródło,{"MIASTO", "DATA", "NAZWA  MATERIAŁU", "WPŁATA", "DATA KSIĘGOWANIA"}),
    #"Zmieniono typ" = Table.TransformColumnTypes(#"Usunięto inne kolumny",{{"MIASTO", type text}, {"DATA", type date}, {"NAZWA  MATERIAŁU", type text}}),
    tabele = Table.Combine({DANE1, DANE2, DANE3}),
    #"Zmieniono typ1" = Table.TransformColumnTypes(tabele,{{"MIASTO", type text}, {"DATA", type date}, {"NAZWA  MATERIAŁU", type text}}),
    #"Scalone zapytania" = Table.NestedJoin(#"Zmieniono typ1",{"MIASTO", "DATA", "NAZWA  MATERIAŁU"},#"Zmieniono typ",{"MIASTO", "DATA", "NAZWA  MATERIAŁU"},"Nowa kolumna",JoinKind.LeftOuter),
    #"Rozwinięty element Nowa kolumna" = Table.ExpandTableColumn(#"Scalone zapytania", "Nowa kolumna", {"WPŁATA", "DATA KSIĘGOWANIA"})
in
    #"Rozwinięty element Nowa kolumna"


Kod wklej do zapytania Append1 (podmień go w całości).
ID posta: 398205 Skopiuj do schowka
 
 
pafsps
Świeżak


Wersja: Win Office 2016
Posty: 9
Wysłany: 31-03-2021, 21:04   

Witam
Panowie mam podobny problem. Dołączam plik przykładowy.

Arkusz "razem" to wynik zapytania PQ (połączenie Tab_1, Tab_2 i Tab_3) posortowane po planowanej dacie realizacji zamówienia (kolumna J). Dodatkowo są wprowadzone dwie kolumny (zaznaczone na żółto), w których wprowadzane są dodatkowe informacje. Jeżeli towar znajdzie się już na magazynie to po wpisaniu słowa "mag" w kolumnie L opis towaru z kolumny G zmienia kolor na zielony. Ewentualnie w kolumnie M można wpisywać dodatkowe komentarze. Z tej kolumny muszę wygenerować kolejne zapytanie dla logistyki, która musi mieć podgląd to wszystkich informacji. Wszystko działa jak należy do momentu kiedy w którejkolwiek tabeli (Tab_1, Tab_2 czy Tab_3) pojawią się nowe dane, a arkusz razem aktualizuje się o kolejne pozycje. W tym momencie tabela powstająca w ramach zapytania rozszerza się i sortuje po dacie realizacji zamówienia a dodatkowe dwie (żółte kolumny) nie zmieniają się. Wynikiem tego jest niestety to, iż za każdym odświeżeniem formatowanie warunkowe błędnie pokazuje, który towar jest na magazynie. Myślę już nad tym tematem dość i długo i niestety nie przychodzi mi do głowy żaden pomysł aby te wszystkie dane ze sobą zespolić tak a by po odświeżeniu zapytania to co jest w dodatkowych kolumnach pozostało na swoim miejscu.

Czy ktoś miałby jakiś pomysł jak to ogarnąć?

magazyn - kopia.xlsx
Pobierz Plik ściągnięto 6 raz(y) 31.85 KB

ID posta: 403040 Skopiuj do schowka
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandgreen created by spleen& Programosy modified v0.3 by warna
Opieka techniczna www.marketingNET.pl

Archiwum

Strona używa plików cookies.

Kliknij tutaj, żeby dowiedzieć się jaki jest cel używania cookies oraz jak zmienić ustawienia cookie w przeglądarce.
Korzystając ze strony użytkownik wyraża zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z bieżącymi ustawieniami przeglądarki.
Sprawdź, w jaki sposób przetwarzamy dane osobowe