Excel Forum - Porady, Pomoc,  Excel Help, Excel FAQ Strona Główna
 FAQ  RegulaminRegulamin  Szukaj   Użytkownicy   Grupy   Rejestracja   Profil   Twoje wiadomości   Zaloguj 

Poprzedni temat «» Następny temat
ID tematu: 68356 Skopiuj do schowka model danych - pole obliczeiowe
Autor Wiadomość
ptaq
forumowicz

Wysłany: 17-06-2020, 10:49   model danych - pole obliczeiowe

Witam,

Potrzebuje stworzyć raport w którym będę ukazywął sprzedaż danych produktów oraz liczbę klientow. Ze względu na tą drugą zmienną, stworzyłem model danych (jest tam możliwość wybrania opcji "liczność unikatowych wartości").

Jednakże nie wiem jak (czy w ogóle) można dodać tam pole obliczeniowe gdzie porównywałbym sprzedaż produktu w poszczególnych latach (np. różnica między 2020 i 2019, albo dynamika).

W zał. przykładowy plik.
Nadmienię, że jestem całkowicie zielony jeśli chodzi o model danych, power pivot czy power query. Mam Excela 2016 Standard i z tego co wiem tam nie mogę mieć dodatku PP :(

FORUM.xlsx
Pobierz Plik ściągnięto 8 raz(y) 120.26 KB

ID posta: 388727 Skopiuj do schowka

bodek 

Wersja: Win Office 2019
Wysłany: 17-06-2020, 14:45   

Nie potrzebujesz pól obliczeniowych itd.
Wystarczy lekko przebudować układ i wykorzystać opcję "pokaż wartości jako". Zrobione w załączniku.

FORUM (1).xlsx
Pobierz Plik ściągnięto 10 raz(y) 128.22 KB

ptaq
forumowicz

Wysłany: 17-06-2020, 14:58   

A czy mimo wszystko można to zrobić za pomocą elementu obliczeniowego? Tak jak to jest w zwykłej tabeli przestawnej?

PS. Wiem, że w głównym poście napisałem "pole obliczeniowe" zamiast "element obliczeniowy"
ID posta: 388751 Skopiuj do schowka

bodek 

Wysłany: 17-06-2020, 15:19   

Przecież to jest zwykła tabela przestawna.

A czy Ty wiesz co to jest element obliczeniowy? Odnoszę wrażenie, że nie, zatem co tak naprawdę chcesz osiągnąć?

ptaq
forumowicz

Wysłany: 17-06-2020, 20:46