Excel Forum - Porady, Pomoc,  Excel Help, Excel FAQ Strona Główna
 FAQ  RegulaminRegulamin  Szukaj   Użytkownicy   Grupy   Rejestracja   Profil   Twoje wiadomości   Zaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
ID tematu: 54686 Skopiuj do schowka dzielenie sumy przez licznik
Autor Wiadomość
Jarrett
Starszy Forumowicz

Posty: 53
Wysłany: 05-11-2016, 23:28   dzielenie sumy przez licznik

Cześć,
Wkładam do tabeli przestawnej dwa razy to samo pole - raz jako sumę i drugi raz jako licznik. Jak w tej samej tabeli pokazać wynik dzielenia tych dwóch wartości przez siebie?
Pozdrawiam
J.
ID posta: 307153 Skopiuj do schowka

OShon
Excel Expert

Zaproszone osoby: 376
Pomógł: 1480 razy
Posty: 7427
Wysłany: 06-11-2016, 02:45

W tabeli przestawnej masz coś takiego jak tworzenie nowych pól obliczeniowych na poziomie funkcji czyli możesz nazwać dowolnie pole i wykonać dzielenie tych pozycji.
W tym przypadku nie jest tak prosto (albo jestem już zmęczony) i należałoby obliczyć ilość pozycji dla danego elementu oraz wykonać sumę dla niej (TP to potrafi), ale potrzebne jest to w kolumnie danych wejściowych.

Pewnie zaraz ktoś mnie poprawi - bo choć działa to nie podoba mi sie takie kombinowanie maxami.

EF_54686.xlsx
Pobierz Plik ściągnięto 11 raz(y) 12.93 KB

_________________
MVP Office System/Development, 3xMCC, praca: Spec ds Baz Danych, blog: VBATools, FaceBook
Moderator Outlook.pl|MSDN dz VBA|ExcelForum.pl, Niezbędnik Excelomaniaka: Dodatek COM XL
Skonfiguruj swój indywidualny pakiet dodatków do Excela, Worda, PowerPointa i Outlooka
ID posta: 307163 Skopiuj do schowka

bodek

Pomógł: 900 razy
Posty: 2461
Wysłany: 06-11-2016, 10:28

Jarrett napisał/a:
Jak w tej samej tabeli pokazać wynik dzielenia tych dwóch wartości przez siebie?
Wrzuć trzeci raz i ustaw jako średnią.
Licznik w takim przypadku określa (zlicza) w ilu rekordach tabeli występuje ta wartość.
_________________
Szkolenia z Excela
Forum nieczynne? Zapraszam na:
Grupa Excel na GL