Excel Forum - Porady, Pomoc,  Excel Help, Excel FAQ Strona Główna
 FAQ  RegulaminRegulamin  Szukaj   Użytkownicy   Grupy   Rejestracja   Profil   Twoje wiadomości   Zaloguj 


Poprzedni temat «» Następny temat
ID tematu: 70444 Skopiuj do schowka Kopiowanie wartości komórki z kolejnych arkuszy
Autor Wiadomość
janosiknh 
Starszy Forumowicz


Wersja: Win Office 2010
Posty: 27
Wysłany: 17-03-2021, 14:40   Kopiowanie wartości komórki z kolejnych arkuszy

Dzień dobry,
Szukam rozwiązania problemu, który napotkałem podczas porównywania danych z kilku arkuszy.

Otóż posiadam w jednym skoroszycie 100 arkuszy, które generowane są przez program zewnętrzny.
Arkusze mają nazwę 1,2,3,4,5 aż do 100.
W dodanym arkuszu o nazwie "Podsumowanie" mam tabelę, w której chciałbym porównywać wartości z kolejnych arkuszy.

Tj.
Chciałbym aby w komórce A3 w arkuszu Podsumowanie znajdowała się wartość L9 z arkusza 1.
W komórce A4 w arkuszu podsumowanie znajdowała się wartość L9 z arkusza 2
W komórce A5 w arkuszu podsumowanie znajdowała się wartość L9 z arkusza 3
itd.



Jak należy napisać formułę, aby dało się ją przeciągnąć do kolejnych komórek ?
Ręczna podmiana jest dość uciążliwa, gdyż danych do porównania jest aż do kolumny /k.
ID posta: 402255 Skopiuj do schowka
 
 
umiejead 
Excel Expert


Wersja: Win Office 2013
Pomógł: 797 razy
Posty: 4311

Wysłany: 17-03-2021, 14:48   

Załącz plik.
.
_________________
.
Jak poprawnie opisać problem: http://www.excelforum.pl/...ika-vt59262.htm
Chcesz precyzyjną odpowiedź - zadaj precyzyjne pytanie.
ID posta: 402256 Skopiuj do schowka
 
 
Asia_@. 
Excel Expert


Pomogła: 2770 razy
Posty: 4644
Wysłany: 17-03-2021, 14:59   

w A3
Kod:
=ADR.POŚR("'"&WIERSZ(1:1)&"'!L9")

i kopia w dół
_________________
Pozdrawiam
Asia
ID posta: 402257 Skopiuj do schowka
 
 
Maciej Gonet 
Excel Expert


Wersja: Win Office 2016
Pomógł: 2118 razy
Posty: 6628
Wysłany: 17-03-2021, 19:01   

To jest oczywiście dobrze, ale bez apostrofów też będzie działać.
ID posta: 402271 Skopiuj do schowka
 
 
janosiknh 
Starszy Forumowicz


Wersja: Win Office 2010
Posty: 27
Wysłany: 17-03-2021, 21:19   

Asia_@. napisał/a:
w A3
Kod:
=ADR.POŚR("'"&WIERSZ(1:1)&"'!L9")

i kopia w dół



Działa idealnie.
Dziękuję bardzo za ekspresową pomoc.
ID posta: 402281 Skopiuj do schowka
 
 
janosiknh 
Starszy Forumowicz


Wersja: Win Office 2010
Posty: 27
Wysłany: 30-03-2021, 13:11   

Asia_@. napisał/a:
w A3
Kod:
=ADR.POŚR("'"&WIERSZ(1:1)&"'!L9")

i kopia w dół


dodatkowe pytanie:

czy da się za pomocą formuły skopiować zakres danych z kolejnych Arkuszy?
Mam skoroszyt z około 20 arkuszami, chciałbym aby w arkuszu Zbiorczy do kolumny np. B skopiowały się wartości z zakresu (BE2:BE158) ze wszystkich arkuszy po kolei , do kolumny C wartości (BG2:BG158) ze wszystkich arkuszy po kolei itd.
Ręcznie kopiowanie nie wchodzi w grę gdyż w sumie wychodzi około 5000 rekordów w 20 kolumnach.
ID posta: 402955 Skopiuj do schowka
 
 
Asia_@. 
Excel Expert


Pomogła: 2770 razy
Posty: 4644
Wysłany: 30-03-2021, 14:32   

Kod:
=ADR.POŚR(ZAOKR.DO.CAŁK((WIERSZ(1:1)-1)/157)+1&"!BE"&MOD(WIERSZ(1:1)-1;157)+2)

i kopia w dół
analogicznie dla pozostałych zakresów
_________________
Pozdrawiam
Asia
ID posta: 402963 Skopiuj do schowka
 
 
janosiknh 
Starszy Forumowicz


Wersja: Win Office 2010
Posty: 27
Wysłany: 30-03-2021, 14:52   

Wyrzuca mi błąd ARG!
ID posta: 402967 Skopiuj do schowka
 
 
Asia_@. 
Excel Expert


Pomogła: 2770 razy
Posty: 4644
Wysłany: 30-03-2021, 15:04   

daj załącznik
_________________
Pozdrawiam
Asia
ID posta: 402968 Skopiuj do schowka
 
 
umiejead 
Excel Expert


Wersja: Win Office 2013
Pomógł: 797 razy
Posty: 4311

Wysłany: 30-03-2021, 16:04   

Za Asią: załącz plik.
.
_________________
.
Jak poprawnie opisać problem: http://www.excelforum.pl/...ika-vt59262.htm
Chcesz precyzyjną odpowiedź - zadaj precyzyjne pytanie.
ID posta: 402976 Skopiuj do schowka
 
 
Maciej Gonet 
Excel Expert


Wersja: Win Office 2016
Pomógł: 2118 razy
Posty: 6628
Wysłany: 30-03-2021, 16:16   

A poza tym jest w Excelu bardzo pożyteczne narzędzie Szacuj formułę, którego prawie nikt z pytających chyba nie używa, tylko zaraz pisze, że coś nie działa albo zwraca błąd.
A to na ogół samemu można sprawdzić (używając tego narzędzia), dlaczego był błąd.
ID posta: 402978 Skopiuj do schowka
 
 
janosiknh 
Starszy Forumowicz


Wersja: Win Office 2010
Posty: 27
Wysłany: 30-03-2021, 22:24   

umiejead napisał/a:
Za Asią: załącz plik.
.


W załączniku przykładowy plik.

Arkusze nazywają się dokładnie tak jak docelowo będą się nazywać .
Chodzi o to, że w każdym z tych arkuszy będzie po około 160 wierszy z danymi w około 20 kolumnach.
Program do, którego trzeba wrzucić bazę może przyjąć dane zgrupowane w jednym arkuszu.
Chodzi mi więc o to aby w kolumnie A, arkusza Zbiorczy znalazły się po kolei wszystkie wartości z kolumny A z każdego arkusza, w kolumnie B wartości z kolumn B itd.
Docelowo baza będzie się powiększać o nowe rekordy, więc najlepszy: skopiuj wartości z kolumny a z arkusza 1, gdy wiersz będzie pusty to przejdź do kolejnego arkusza i skopiuj pierwszą wartość z kolumny a itd, aż do ostatniego arkusza.

test.xlsx
Pobierz Plik ściągnięto 16 raz(y) 793.85 KB

ID posta: 402994 Skopiuj do schowka
 
 
beret
ExcelGaduła 500+


Wersja: Win Office 2007
Pomógł: 13 razy
Posty: 784
Wysłany: 09-04-2021, 07:48   

Trochę to niejasne.
Żeby się lepiej zorientować o co Ci chodzi, w Arkuszu1 wstaw "z palca" konkretne wartości z pozostałych arkuszy.
  
ID posta: 403325 Skopiuj do schowka
 
 
Tadek
Excel Expert


Wersja: Win Office 2007
Pomógł: 1985 razy
Posty: 5662
Wysłany: 15-04-2021, 08:39   

Można to zrobić makrem.
Zobacz w załączniku.
Kliknij przycisk "Pobierz".

test (2).xlsm
Pobierz Plik ściągnięto 1 raz(y) 840.97 KB

ID posta: 403632 Skopiuj do schowka
 
 
DwaNiedźwiedzie 
Excel Expert



Wersja: Win Office 2016
Pomógł: 284 razy
Posty: 705
Wysłany: 15-04-2021, 18:30   

Jeżeli zgrupowana baza może być w osobnym pliku i możesz użyć dodatku Power Query (do darmowego ściągnięcia dla Excela 2010/13, wbudowany w wyższych), to polecam tę drogę, bo to kilka kliknięć:

1) Dane -> Pobierz dane -> Z pliku -> Ze skoroszytu i wskaż plik źródłowy (ten z wieloma arkuszami).
2) Po chwili otworzy się okienko Nawigator i pokaże się lista arkuszy - zaznacz nazwę pliku nad nimi (z ikonką katalogu) i naciśnij Edytuj.
3) Jeżeli w edytorze PQ nie widzisz paska formuły pod menu (wygląda prawie identycznie jak ten w arkuszu), włącz go na zakładce Widok.
4) W pasku formuły zmień w drugim argumencie null na true - powinieneś otrzymać coś takiego:
Kod:
= Excel.Workbook(File.Contents("D:\dane\test.xlsx"), true, true)
.
5) Po prawej stronie nagłówka kolumny Data kliknij na ikonkę dwóch strzałek w przeciwnych kierunkach i odznacz opcję "Użyj oryginalnej nazwy..".
6) Z menu Narzędzia główne wybierz Zamknij i załaduj do i wskaż miejsce w arkuszu do wrzucenia danych.

...i tyle, teraz po wygenerowaniu nowego pliku z programu wystarczy zapisać go pod nazwą z punktu 4. i odświeżyć tabelę.
  
ID posta: 403661 Skopiuj do schowka
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandgreen created by spleen& Programosy modified v0.3 by warna
Opieka techniczna www.marketingNET.pl

Archiwum

Strona używa plików cookies.

Kliknij tutaj, żeby dowiedzieć się jaki jest cel używania cookies oraz jak zmienić ustawienia cookie w przeglądarce.
Korzystając ze strony użytkownik wyraża zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z bieżącymi ustawieniami przeglądarki.
Sprawdź, w jaki sposób przetwarzamy dane osobowe