Excel Forum - Porady, Pomoc,  Excel Help, Excel FAQ Strona Główna
 FAQ  RegulaminRegulamin  Szukaj   Użytkownicy   Grupy   Rejestracja   Profil   Twoje wiadomości   Zaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
ID tematu: 70124 Skopiuj do schowka Błąd w formule INDEX
Autor Wiadomość
krawiec
Świeżak

Wersja: Win Office 2016
Posty: 7
Wysłany: 12-02-2021, 01:05   Błąd w formule INDEX

Dzień dobry
Witam wszystkich jako nowy forumowicz będę starał się pisać jak najbardziej zrozumiale.
Załączony plik zawiera tabelę w której na początek potrzebował bym poprawić formułę
listy rozwijanej w kolumnie B i C

Cytat:
=INDEKS($D$2:$D$40;PODAJ.POZYCJĘ(WIERSZ()-WIERSZ($D$1);$C$2:$C$40;0))

zakładka "suma"
aby w kolumnie F nie pokazywało się 0 i błąd tylko puste pola, których nie będzie widać na liście rozwijanej.

Kolejne problemy przedstawię po rozwiązaniu tego.

Grupy test.xlsx
Pobierz Plik ściągnięto 5 raz(y) 20.98 KB

ID posta: 400221 Skopiuj do schowka

Maciej Gonet
Excel Expert

Wersja: Win Office 2016
Pomógł: 2030 razy
Posty: 6412

Wysłany: 12-02-2021, 06:40

Witaj na Forum,
Nie podałeś całościowej koncepcji, ale to co chciałeś przy takich danych możesz uzyskać modyfikując Twoją formułę w dwóch miejscach:
Kod:
=JEŻELI.BŁĄD(INDEKS($D$2:$D$40;PODAJ.POZYCJĘ(WIERSZ()-WIERSZ($D$1)+LICZ.PUSTE($D$2:$D$40);$C$2:$C$40;0));"")

A jeśli w listach rozwijanych nie chcesz mieć pustych pól na końcu, to zmień formułę listy na taką:
Kod:
=PRZESUNIĘCIE(suma!$F$2;0;0;ILE.NIEPUSTYCH(suma!$F$2:$F$40)-LICZ.PUSTE(suma!$F$2:$F$40);1)

Grupy test.xlsx
Pobierz Plik ściągnięto 6 raz(y) 20.55 KB

Grupy test 1.xlsx
Pobierz Plik ściągnięto 3 raz(y) 21.16 KB

ID posta: 400224 Skopiuj do schowka

krawiec
Świeżak

Wersja: Win Office 2016
Posty: 7
Wysłany: 12-02-2021, 13:19

Dziękuję za pomoc działa idealnie.

Załączyłem drugi plik możecie zerknąć czy da się zrobić listę rozwijaną z wyszukiwaniem po wpisaniu danych w komórkę B7 dane z kolumny P (docelowo około 1000)
Nie mam Office365 więc SORTUJ I FILTRUJ odpada :(

Druk ZW.xls
Pobierz Plik ściągnięto 4 raz(y) 215.5 KB

ID posta: 400260 Skopiuj do schowka

Maciej Gonet
Excel Expert

Wersja: Win Office 2016
Pomógł: 2030 razy
Posty: 6412

Wysłany: 12-02-2021, 17:17

Nie napisałeś dokładnie o jakie wyszukiwanie chodzi, czy od początku, czy po dowolnym fragmencie.
Zobacz czy tak to chciałeś. Zakresy trzeba dopasować.
Właściwa lista generuje się po wpisaniu fragmentu i naciśnięciu strzałki. Wyszukiwanie po dowolnym fragmencie liczby.

Druk ZW.xls
Pobierz Plik ściągnięto 8 raz(y) 223 KB

ID posta: 400273 Skopiuj do schowka

krawiec
Świeżak

Wersja: Win Office 2016
Posty: 7
Wysłany: 13-02-2021, 00:44

Wielkie, dzięki działa idealnie
Tak chodzi o wyszukiwanie od początku,
a czy da się zrobić aby lista się automatycznie rozwijała i zawężała po wpisywaniu ciągu znaków czy to już wyższa jazda :) ?
ID posta: 400303 Skopiuj do schowka

Maciej Gonet
Excel Expert

Wersja: Win Office 2016
Pomógł: 2030 razy
Posty: 6412

Wysłany: 13-02-2021, 09:25

Jeśli lista jest oparta na mechanizmie sprawdzania poprawności, to nie da się osiągnąć efektu modyfikacji rozwiniętej listy. Tu tylko jest wybór pomiędzy dopasowaniem od początku słowa i dopasowaniem do dowolnego fragmentu.
Ten efekt, o którym piszesz można uzyskać za pomocą listy utworzonej z użyciem pola combi.
Przykłady są w sieci. Jeden chociażby tu:
'https://www.youtube.com/watch?v=jmBOxprOvqU
Gdyby to była jedna lista, to dałoby się tak zrobić (lub podobnie). Ale u Ciebie jest kilka takich list, a to już nie będzie wyglądać zbyt estetycznie (trudno jest te pola combi wpasować dokładnie w komórki), ale jak chcesz się pobawić, to spróbuj.
Ewentualnie można kombinować z dodatkowym formularzem do wprowadzania danych.
ID posta: 400308 Skopiuj do schowka

krawiec
Świeżak

Wersja: Win Office 2016
Posty: 7
Wysłany: 13-02-2021, 13:49

Tak, oglądałem ten filmik
A możesz wrzucić przykładowy plik z formułą w jednej komórce z listą rozwijaną i zawęzającą wybór p wpisywaniu.
Cytat:
Gdyby to była jedna lista, to dałoby się tak zrobić (lub podobnie).
ID posta: 400316 Skopiuj do schowka

Maciej Gonet
Excel Expert

Wersja: Win Office 2016
Pomógł: 2030 razy
Posty: 6412

Wysłany: 13-02-2021, 15:18

Nie traktuj forum jako firmy usługowej.
W sieci są pliki z przykładami. Trzeba tylko poszukać.
Załączam plik pobrany z sieci:
'https://exceliadam.pl/download/Lista rozwijana z opcję wyszukiwania.xlsm
Strona z filmem instruktażowym:
'https://exceliadam.pl/lista-rozwijana-opcja-wyszukiwania

Lista rozwijana z opcją wyszukiwania_ExceliAdam.xlsm
Pobierz Plik ściągnięto 3 raz(y) 56.44 KB

ID posta: 400318 Skopiuj do schowka

krawiec
Świeżak

Wersja: Win Office 2016
Posty: 7
Wysłany: 13-02-2021, 16:04

Przepraszam, nie traktuję, widzisz w między czasie zrobiłem taką listę.
Chcę korzystać z wiedzy uprzejmych kolegów z forum, którzy wiedzą więcej niż ja.
Do rzeczy.
Zrobiłem w między czasie taką listę i proszę o sprawdzenie poprawności.
Pytanie mam takie:
czy to pole Combo można ukryć a wpisywać w B7 i czy będzie działać tak jak w polu Combo ?
czy da się to sklonować na komórki w dół ?
plik w załączniku.

Druk ZW.xls
Pobierz Plik ściągnięto 5 raz(y) 479.5 KB

ID posta: 400320 Skopiuj do schowka

Maciej Gonet
Excel Expert

Wersja: Win Office 2016
Pomógł: 2030 razy
Posty: 6412

Wysłany: 13-02-2021, 17:06

Nie uważam się za specjalistę od kontrolek, ale myślę, że gdyby było można, to ktoś by takie rozwiązanie pokazał. Pytanie jaki sens miałaby ukryta kontrolka?
Można umieścić kontrolkę na tle komórki i wyświetlać ją gdy komórka zostanie wybrana, a chować gdy będzie wybrana inna komórka.
Ale graficznie kontrolka zawsze będzie różnić się od komórki, a poza tym mogą wystąpić różne zakłócenia np. po zmianie komórki aktywnej może pozostać widoczna lista z poprzedniej komórki.
W załączonym pliku pokazałem jak to można zrobić dla jednej komórki.
Dla kilku komórek trzeba by zdefiniować osobne ComboBoxy albo programowo zmieniać (wyliczać) jego położenie.

Druk ZW_1.xls
Pobierz Plik ściągnięto 5 raz(y) 481.5 KB

ID posta: 400325 Skopiuj do schowka

krawiec
Świeżak

Wersja: Win Office 2016
Posty: 7
Wysłany: 13-02-2021, 17:22

Dziękuję Panie Macieju za pomoc.
Jeżeli ktoś by miał inne pomysły to zapraszam do komentowania.
Pozdrawiam
ID posta: 400327 Skopiuj do schowka

krawiec
Świeżak

Wersja: Win Office 2016
Posty: 7
Wysłany: 15-02-2021, 21:07

Maciej Gonet napisał/a:
Nie napisałeś dokładnie o jakie wyszukiwanie chodzi, czy od początku, czy po dowolnym fragmencie.

Zaciekawił mnie Pan tym stwierdzeniem, a jak by wyglądała formuła z wyszukiwaniem od początku i czy w zakresie mogą występować także słowa ?

A w załączonym pliku coś namieszałem w formule poprosiłbym o sprawdzenie.
Z góry ślicznie dziękuję.

Druk ZW.xlsx
Pobierz Plik ściągnięto 2 raz(y) 185.96 KB

ID posta: 400481 Skopiuj do schowka

Maciej Gonet
Excel Expert

Wersja: Win Office 2016
Pomógł: 2030 razy
Posty: 6412

Wysłany: 15-02-2021, 23:12

W takiej postaci jak była poprzednio, ta formuła nie uciągnie 5000 komórek na liście. To tak jakbyś do lokomotywy doczepił 5000 wagonów zamiast 50.
Tamta formuła była napisana tak, żeby można było łatwo zmieniać liczbę pozycji, ale przy kilkudziesięciu pozycjach, a nie przy 5000.
Tam każda formuła była niezależna, ale też każda musiała być osobno przeliczona, więc tego przeliczania było bardzo dużo.
Teraz zmieniłem to na jedną formułę tablicową, czyli w razie potrzeby zmiany trzeba cały zakres zaznaczyć, wyedytować i zatwierdzić całość Ctrl+Shift+Enter.

W tej chwili formuła jest w wersji dopasowania wpisu od początku. Gdybyś potrzebował wrócić do poprzedniej wersji, to zmienia się tylko koniec formuły - zamiast:
Kod:
WIERSZ(1:1)
jest
Kod:
WIERSZ($A$1:$A$5192)
i formuła zatwierdzana od razu w całym zakresie.
Teksty i liczby mogą być na liście bez różnicy.

Druk ZW_1.xlsx
Pobierz Plik ściągnięto 1 raz(y) 102.55 KB

ID posta: 400489 Skopiuj do schowka

Wyświetl posty z ostatnich:
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów