ID tematu: 70159
 |
Miesięczna Analiza Finansowa |
Autor |
Wiadomość |
domizawa
Starszy Forumowicz

Wersja: Win Office 365
Posty: 55
|
Wysłany: 15-02-2021, 21:39 Miesięczna Analiza Finansowa
|
|
|
Cześć Wam,
Wrzucam tutaj plik analizy finansowej, który kilka lat temu szybko na kolanie zrobiłem, bo miał być tylko na chwilę, na rok, góra dwa...i tak został już z nami i pewnie zostanie na długo, bo czasem lubimy zrobić sobie symulację i zaplanować jakieś większe inwestycje
No i teraz mam taki pomysł, żeby jakoś przygotowywanie tego pliku na kolejny rok / dwa do przodu zautomatyzować (raczej makro z racji zmiennych zakresów). Czy macie jakiś pomysł jak:
- wstawić, rozłożyć na poszczególne miesiące stałe wydatki z arkusza "Wydatki stałe" (niestety niektóre występują w tym samym dniu miesiąca, dlatego ilość wierszy w danym miesiącu nigdy nie będzie taka sama - na przykład może być 5 wierszy z datą 15.03.2021)
- wstawić, rozłożyć na poszczególne miesiące stałe dochody z arkusza "Dochody stałe"
Na razie tyle i może, aż tyle . Oczywiście jeśli macie jakieś gotowe pomysły rozwiązania (kilka widziałem tutaj na forum, ale niekoniecznie odzwierciedlały to co chciałem) to również z góry dziękuję za podesłanie.
Po głowie mi nawet chodzi jakiś formularz do dodawania pozostałych wydatków / dochodów (z poza listy stałych) ale nie wiem, czy jest sens to komplikować...zawsze można wstawić kolejny wiersz i przeciągnąć formułę (tak jak to robiłem do tej pory )
Z góry dziękuję za odpowiedź i pomysły.
Pozdrawiam[/list]
MiesiecznaAnalizaFinansowa_Test.zip
|
Pobierz Plik ściągnięto 10 raz(y) 38.42 KB |
|
|
 | ID posta:
400484
|
|
|
 |
|
|
|
xfish
Excel Expert


Wersja: Win Office 2013
Pomógł: 448 razy Posty: 1391
|
Wysłany: 16-02-2021, 08:29
|
|
|
Dam jedną radę.
Zamień kolejność: najpierw tworzysz rekordy bazy (wszystkie stałe dochody i wydatki i dopisujesz na bieżąco pojawiające się pozycje) a dopiero z nich tworzysz zestawienie do druku/analizy czy co tam później chcesz z tym robić.
Ty najpierw opracowałeś wygląd a później chcesz w układ wpasować pozycje.
Czyli w jednym miejscu, jeden wiersz to data, kwota, rodzaj (wpływ czy wydatek), opis
a później z tej bazy za pomocą tabel przestawnych czy formuł tworzysz to co w danym momencie jest ci potrzebne do analizy (dzielisz na miesiące, grupujesz wg typów wydatków itd) |
_________________ Pozdrawiam
xFish |
|
 | ID posta:
400498
|
|
|
 |
|
|
domizawa
Starszy Forumowicz

Wersja: Win Office 365
Posty: 55
|
Wysłany: 16-02-2021, 08:39
|
|
|
xfish napisał/a: | Dam jedną radę. |
To bardzo dobra rada jest i logicznie rzecz biorąc, tak trzeba by to było zrobić, gdybym chciał robić ten plik od zera. Zastanawiałem się bardziej nad tym rozwiązaniem jak to nazwałeś xfish napisał/a: | w układ wpasować pozycje. |
Chociaż im dłużej nad tym myślę, chyba faktycznie będzie szybciej i prościej zrobić to od nowa "zgodnie ze sztuką".
Dziękuję. Pozdrawiam |
|
 | ID posta:
400500
|
|
|
 |
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
 |
Strona używa plików cookies.
Kliknij tutaj, żeby dowiedzieć się jaki jest cel używania cookies oraz jak zmienić ustawienia cookie w przeglądarce.
Korzystając ze strony użytkownik wyraża zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z bieżącymi ustawieniami przeglądarki.
Sprawdź, w jaki sposób przetwarzamy dane osobowe
|