Excel Forum - Porady, Pomoc,  Excel Help, Excel FAQ Strona Główna
 FAQ  RegulaminRegulamin  Szukaj   Użytkownicy   Grupy   Rejestracja   Profil   Twoje wiadomości   Zaloguj 


Poprzedni temat «» Następny temat
ID tematu: 70159 Skopiuj do schowka Miesięczna Analiza Finansowa
Autor Wiadomość
domizawa 
Starszy Forumowicz


Wersja: Win Office 365
Posty: 55
Wysłany: 15-02-2021, 21:39   Miesięczna Analiza Finansowa

Cześć Wam,

Wrzucam tutaj plik analizy finansowej, który kilka lat temu szybko na kolanie zrobiłem, bo miał być tylko na chwilę, na rok, góra dwa...i tak został już z nami i pewnie zostanie na długo, bo czasem lubimy zrobić sobie symulację i zaplanować jakieś większe inwestycje ;-)

No i teraz mam taki pomysł, żeby jakoś przygotowywanie tego pliku na kolejny rok / dwa do przodu zautomatyzować (raczej makro z racji zmiennych zakresów). Czy macie jakiś pomysł jak:
    - wstawić, rozłożyć na poszczególne miesiące stałe wydatki z arkusza "Wydatki stałe" (niestety niektóre występują w tym samym dniu miesiąca, dlatego ilość wierszy w danym miesiącu nigdy nie będzie taka sama - na przykład może być 5 wierszy z datą 15.03.2021)
    - wstawić, rozłożyć na poszczególne miesiące stałe dochody z arkusza "Dochody stałe"


Na razie tyle i może, aż tyle :mrgreen: . Oczywiście jeśli macie jakieś gotowe pomysły rozwiązania (kilka widziałem tutaj na forum, ale niekoniecznie odzwierciedlały to co chciałem) to również z góry dziękuję za podesłanie.
Po głowie mi nawet chodzi jakiś formularz do dodawania pozostałych wydatków / dochodów (z poza listy stałych) ale nie wiem, czy jest sens to komplikować...zawsze można wstawić kolejny wiersz i przeciągnąć formułę (tak jak to robiłem do tej pory ;-) )

Z góry dziękuję za odpowiedź i pomysły.
Pozdrawiam[/list]

MiesiecznaAnalizaFinansowa_Test.zip
Pobierz Plik ściągnięto 10 raz(y) 38.42 KB

ID posta: 400484 Skopiuj do schowka
 
 
xfish 
Excel Expert



Wersja: Win Office 2013
Pomógł: 448 razy
Posty: 1391
Wysłany: 16-02-2021, 08:29   

Dam jedną radę.
Zamień kolejność: najpierw tworzysz rekordy bazy (wszystkie stałe dochody i wydatki i dopisujesz na bieżąco pojawiające się pozycje) a dopiero z nich tworzysz zestawienie do druku/analizy czy co tam później chcesz z tym robić.

Ty najpierw opracowałeś wygląd a później chcesz w układ wpasować pozycje.

Czyli w jednym miejscu, jeden wiersz to data, kwota, rodzaj (wpływ czy wydatek), opis

a później z tej bazy za pomocą tabel przestawnych czy formuł tworzysz to co w danym momencie jest ci potrzebne do analizy (dzielisz na miesiące, grupujesz wg typów wydatków itd)
_________________
Pozdrawiam
xFish
ID posta: 400498 Skopiuj do schowka
 
 
domizawa 
Starszy Forumowicz


Wersja: Win Office 365
Posty: 55
Wysłany: 16-02-2021, 08:39   

xfish napisał/a:
Dam jedną radę.


To bardzo dobra rada jest i logicznie rzecz biorąc, tak trzeba by to było zrobić, gdybym chciał robić ten plik od zera. Zastanawiałem się bardziej nad tym rozwiązaniem jak to nazwałeś
xfish napisał/a:
w układ wpasować pozycje.
;-)
Chociaż im dłużej nad tym myślę, chyba faktycznie będzie szybciej i prościej zrobić to od nowa "zgodnie ze sztuką".

Dziękuję. Pozdrawiam
ID posta: 400500 Skopiuj do schowka
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandgreen created by spleen& Programosy modified v0.3 by warna
Opieka techniczna www.marketingNET.pl

Archiwum

Strona używa plików cookies.

Kliknij tutaj, żeby dowiedzieć się jaki jest cel używania cookies oraz jak zmienić ustawienia cookie w przeglądarce.
Korzystając ze strony użytkownik wyraża zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z bieżącymi ustawieniami przeglądarki.
Sprawdź, w jaki sposób przetwarzamy dane osobowe