Excel Forum - Porady, Pomoc,  Excel Help, Excel FAQ Strona Główna
 FAQ  RegulaminRegulamin  Szukaj   Użytkownicy   Grupy   Rejestracja   Profil   Twoje wiadomości   Zaloguj 


Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: bodek
22-02-2019, 09:56
Budżet miesiąca - kilka formuł i automatyczne wypisywanie
Autor Wiadomość
matiz17 
Stały bywalec Excelforum


Pomógł: 1 raz
Posty: 461
Wysłany: 01-12-2018, 02:56   Budżet miesiąca - kilka formuł i automatyczne wypisywanie

Prośba o napisanie kilku formuł i automatyczne wypisywanie zakresu

kilkaformuliautomatycznewypisywanie.xlsx
Pobierz Plik ściągnięto 36 raz(y) 15.33 KB

ID posta: 357436 Skopiuj do schowka
 
 
umiejead 
Excel Expert


Pomógł: 255 razy
Posty: 1393
Wysłany: 01-12-2018, 08:06   

Kod:
=JEŻELI.BŁĄD(WYSZUKAJ.PIONOWO("Rower";G:G;1;0);"")
Do zagnieżdżenia (jeszce 7 wartości). Ale może zamiast formuły: VBA?
_________________
.
Jak poprawnie opisać problem: http://www.excelforum.pl/...ika-vt59262.htm
I dbajmy - proszę - o poprawną polszczyznę.
ID posta: 357440 Skopiuj do schowka
 
 
Tadek
Excel Expert


Pomógł: 1481 razy
Posty: 4764
Wysłany: 01-12-2018, 09:17   

Załącznik.

kilkaformuliautomatycznewypisywanie 2.xlsx
Pobierz Plik ściągnięto 56 raz(y) 14.74 KB

ID posta: 357442 Skopiuj do schowka
 
 
matiz17 
Stały bywalec Excelforum


Pomógł: 1 raz
Posty: 461
Wysłany: 01-12-2018, 17:03   

Dzięki. Daję punkt. Bardzo mi się podoba zasada działania. Zapożyczę to w celu udoskonalenia mojego pliku związanego z budżetem :)
ID posta: 357471 Skopiuj do schowka
 
 
matiz17 
Stały bywalec Excelforum


Pomógł: 1 raz
Posty: 461
Wysłany: 24-12-2018, 05:11   

Testowałem sobie to wczoraj i dodam że jesteś @Tadek magikiem :)
Formuły tablicowe to taka mała magia (i nie ja to powiedziałem :D)
ID posta: 358987 Skopiuj do schowka
 
 
matiz17 
Stały bywalec Excelforum


Pomógł: 1 raz
Posty: 461
Wysłany: 27-12-2018, 03:26   

Chciałbym poprosić o zastąpienie tabeli z arkusza "Podsumowanie szczegółowe" (A10:O50) rozwiązaniem z pliku "kilkaformuliautomatycznewypisywanie 2.xlsx" (ostatnio zamieszczonego, którego rozwiązanie mi się spodobało).

Budzet 2018.xlsm
Pobierz Plik ściągnięto 23 raz(y) 40.64 KB

ID posta: 359095 Skopiuj do schowka
 
 
matiz17 
Stały bywalec Excelforum


Pomógł: 1 raz
Posty: 461
Wysłany: 30-12-2018, 04:21   

Próbując przenieść i modyfikować formuły natrafiam na odwołania cykliczne, bądź błędy.
Przykład moich prób:
Kod:
=JEŻELI.BŁĄD(INDEKS(Baza!$H$6:Baza!$H$1000;MIN.K(JEŻELI(JEŻELI( MAX(NIE(LICZ.JEŻELI(Q$11:Q11;Baza!$H$6:Baza!$H$1000))*(LICZ.JEŻELI(Baza!$H$6:Baza!$H$1000;">"&Baza!$H$6:Baza!$H$1000)+1) )=(LICZ.JEŻELI(Baza!$H$6:Baza!$H$1000;">"&Baza!$H$6:Baza!$H$1000)+1);0;1) =0;WIERSZ(Baza!$H$6:Baza!$H$1000)-1;"");1));"")
ID posta: 359247 Skopiuj do schowka
 
 
Tadek
Excel Expert


Pomógł: 1481 razy
Posty: 4764
Wysłany: 30-12-2018, 08:08   

Pokaż to w załączonym pliku.
ID posta: 359249 Skopiuj do schowka
 
 
bodek 


Wersja: Win Office 2016
Pomógł: 935 razy
Posty: 2638
Wysłany: 01-01-2019, 13:52   

matiz17, nie idź tą drogą, to droga do nikąd, będziesz miał cały czas schody, non stop kolejne pytania a na koniec roku (dużo danych) formuły tablicowe będą tak mulić kompa, że Ci zdechnie. Żadne VBA i formuły, to stosunkowo proste i w efekcie końcowym bardzo elastyczne zadanie dla tabel przestawnych. Trzeba tylko przygotować sobie grunt pod zadanie, czyli tabele rejestrowe oraz wymiarowe. Przygotowałem stosowny załącznik, wypełnij danymi a potem porobimy raporty.
Rozliczanie sejfu (kantor i waluty) to odrębne zadanie niezwiązane z w/w - na później.

BudzetMatiz.xlsx
Pobierz Plik ściągnięto 21 raz(y) 14.79 KB

_________________
Szkolenia z Excela, Power Query, Power Pivot, wizualizacje danych w Excelu
ID posta: 359375 Skopiuj do schowka
 
 
matiz17 
Stały bywalec Excelforum


Pomógł: 1 raz
Posty: 461
Wysłany: 02-01-2019, 00:48   

@bodek Wielkie dzięki za sugestie i pomoc.
Wprowadziłem przykładowe dane na których można popracować.
Jeśli chodzi o "Tabele" to rodzaje opłat chciałbym by można w każdej chwili dodać, tzn. na początku roku mamy np. pustą tabelę i na zasadzie dodawania jeśli pojawi się dany rodzaj wydatku.

BudzetMatiz.xlsx
Pobierz Plik ściągnięto 13 raz(y) 13.86 KB

ID posta: 359422 Skopiuj do schowka
 
 
Tadek
Excel Expert


Pomógł: 1481 razy
Posty: 4764
Wysłany: 02-01-2019, 07:23   

Bodek rozpocząłeś nowego tasiemca... ;-)
ID posta: 359425 Skopiuj do schowka
 
 
bodek 


Wersja: Win Office 2016
Pomógł: 935 razy
Posty: 2638
Wysłany: 02-01-2019, 09:21   

W załączniku masz próbkę możliwości plus krótki opis jak to zrobiono. Trochę nauki o TP i wykresach i po problemie. Rozwiązanie elastyczne, na lata!!!! Dany rok/kwartał/m-c sobie odfiltrujesz za pomocą fragmentatora. Generalnie analiza wykresami a nie tabelkami.
Najważniejsze na początku to dobrze przemyśleć podział na kategorie i podkategorie, niezbyt drobiazgowo i nadmiarowo.

BudzetMatiz02.xlsx
Pobierz Plik ściągnięto 31 raz(y) 45.95 KB

_________________
Szkolenia z Excela, Power Query, Power Pivot, wizualizacje danych w Excelu
ID posta: 359433 Skopiuj do schowka
 
 
matiz17 
Stały bywalec Excelforum


Pomógł: 1 raz
Posty: 461
Wysłany: 02-01-2019, 20:08   

@Bodek - pięknie to wygląda! Naprawdę jestem pod wrażeniem!
Muszę dokładnie przemyśleć kategorię tak by były dla mnie praktyczne. To ważne.

Inną bardzo ważną rzeczą, którą chciałbym dodać w swoim pliku to rozliczenia -> rozliczenia bieżące, te poza sejfem.
Najlepiej co 3-5 do 7 dni robić rozliczenia na podział tego typu jak zaprezentowałem w załączniku. To przynajmniej u mnie się sprawdza. Czemu? bo co coś wydam - nie wprowadzam tego na bieżąco, a co kilka dni. Miałem mnóstwo tabel pomocniczych w swoim pliku.

Powiem szczerze, że kiedyś myślałem nad tym by dzielić wydatki drobiazgowo. Do tego stopnia, że ile wydałem na wodę, ile na piekarnię, a ile na to czy tamto. To bez sensu, bo tak potrzebne dane są nawet niepotrzebne, a zajmują ogrom czasu by to rozdzielić (weź np. rachunek za 200 zł z większego marketu, to co najmniej 15 minut roboty).
Dziś stwierdzam, że lepiej podzielić to na sieci w jakich kupuję.
Zastanawiam się czy podział na zakupy okazjonalne, a codzienne ma sens.

rozliczenie.xlsx
Pobierz Plik ściągnięto 21 raz(y) 9.34 KB

ID posta: 359498 Skopiuj do schowka
 
 
bodek 


Wersja: Win Office 2016
Pomógł: 935 razy
Posty: 2638
Wysłany: 02-01-2019, 21:22   

Powiem szczerze, nie mam pojęcia co Ty z tym chcesz zrobić?
Zaprezentowany "money managament" jest związany wyłącznie z akumulacją a nie wydatkami (ani jednej pozycji wydatkowej), przez co nie znajduję związku z WYDATKAMI budżetowymi, które ~ zrobiliśmy wcześniej
Kod:
Pieniędzy aktualnie w portfelu
Pieniądze aktualnie w szafce
Pieniądze aktualnie zarabiane
Pieniądze z poprzedniego miesiąca
Pieniądze = prezenty
Pieniądze = znalezione
matiz17 napisał/a:
Zastanawiam się czy podział na zakupy okazjonalne, a codzienne ma sens.
Oprócz kilku głównych Kategorii, sugeruję extra podział na 2 super kategorie (nowa kolumna w danych):
- wydatki twarde, niezbędne życiowo, bez extrasów, np: czynsze, kredyty mieszkaniowe, opłaty stałe bez kablówek, minimalne wyżywieniowe, ubezpieczenia itp
- wydatki miękkie, bez których w skrajnym życiowym przypadku można się obejść (np. urlop, prezenty, wycieczki, KFC, kochanka, whisky zamiast wódki, ...)
Zobaczysz swoją rezerwę życiową, czy już gonisz ogon czy stać na ..., jaki masz % przezycia liczony w dniach/miesiącach jak zabraknie dochodów :-P
Można też rejestrować ile kosztują używki (tytonie i trawy wszelkie, napoje wyskokowe)
Reszta w Twoich rękach.
_________________
Szkolenia z Excela, Power Query, Power Pivot, wizualizacje danych w Excelu
ID posta: 359501 Skopiuj do schowka
 
 
matiz17 
Stały bywalec Excelforum


Pomógł: 1 raz
Posty: 461
Wysłany: 03-01-2019, 03:11   

@Bodek - dzięki za sugestię, ale większość moich wydatków to właśnie "extrasy" (może nie wszystkie, ale...). Jako osoba która nie utrzymuje się jeszcze z samodzielnego źródła nie widzę sensu wyszczególniania właśnie czegoś takiego. Ale dzięki za pomysł.

Zrobiłem podział kategorii według siebie, choć nie jestem pewien czy jest on najlepszy. Mile widziane sugestię zmian. Tak - wiem, lubię szczegółowość, ale otwarty jestem na zmiany bo czasem takie szczegóły mnie gubią.
Co do tych kolumn na pewno działałoby to na zasadzie dodawania, bo w ciągu roku pojawi się jakiś nowy rodzaj wydatku. Przykładowo pizzę jem w kilku różnych miejscach, a w podsumowaniu widziałbym ile wydałem po prostu na pizzę.
Dobry przykład dałeś z tytoniem. Teoretycznie na zakupach w supermarkecie xxxxx mógłbym kupić sobie dajmy na to papierosy, a byłoby to wliczone w zakupach w tym supermarkecie. Nie wiem jeszcze jak to rozwiązać.

_________________________________
Jeszcze dodatkowa sprawa: zwroty. Jako, że na pewien sposób nie utrzymuję się jeszcze samodzielnie to dobrze by było w głównym podsumowaniu uwzględniać zwroty. Na przykład wydałem w KFC 19 zł, ale dostałem na wyżywienie od Ciotki 12 zł. Tak więc mój wydatek realny to 7 zł, choć teoretycznie wydałem 19 zł.
No i teraz to zaprezentować graficznie? Może dodać w innym kolorze sumę zwrotów.

Rozumiesz, o co mi chodzi? Po prostu nawet jeśli Ktoś mi dał pewną sumę pieniędzy to i tak wydałem to na dany rodzaj wydatku.


Weźmy pod uwagę skrajny przypadek:
Załóżmy, że idę do Supermarketu, Tata mówi: "kup coś (dla mnie)" - oddam Ci jak wrócisz 30zł. Robię zakupy, wydaję 70 zł, a więc wpisuję: 70 zł wydane, 30 zł zwrot, ale jest to zupełnie inny "Zwrot" niż we wcześniejszym przypadku. Takiego by nie komplikować po prostu już bym nie wpisywał w system :)

_________________________________
Jeśli chodzi o:
Cytat:
Zaprezentowany "money managament" jest związany wyłącznie z akumulacją a nie wydatkami (ani jednej pozycji wydatkowej), przez co nie znajduję związku z WYDATKAMI budżetowymi, które ~ zrobiliśmy wcześniej

To ma służyć jedynie pomocy w wykonywaniu rozliczeń. Jasne jest to, że nie musimy nosić wszystkich pieniędzy przy sobie, a więc są takie które mamy w portfelu, są takie, które mamy w szafce, a także są takie, które sobie gdzieś tam odkładamy. Ten arkusz ma nie mieć związku z żadnym innym, ale ma pomagać w wykonywaniu takich rozliczeń i tyle.

_________________________________
Jeszcze poruszę taki dość konkretny problem:
Jeśli wydatki "na plus" - to w jaki sposób zapisywać przychody lub pieniądze, które dostaję (np. jako prezent na święta) :?:

_________________________________
Mam też problem z tabelą przestawną - wrzucam screen komunikatu.

takieostrzezenie.png
Plik ściągnięto 558 raz(y) 8.39 KB

BudzetMatiz02(1).xlsx
Pobierz Plik ściągnięto 19 raz(y) 45.07 KB

ID posta: 359520 Skopiuj do schowka
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandgreen created by spleen& Programosy modified v0.3 by warna
Opieka techniczna www.marketingNET.pl

Archiwum

Strona używa plików cookies.

Kliknij tutaj, żeby dowiedzieć się jaki jest cel używania cookies oraz jak zmienić ustawienia cookie w przeglądarce.
Korzystając ze strony użytkownik wyraża zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z bieżącymi ustawieniami przeglądarki.
Sprawdź, w jaki sposób przetwarzamy dane osobowe