Excel Forum - Porady, Pomoc,  Excel Help, Excel FAQ Strona Główna
 FAQ  RegulaminRegulamin  Szukaj   Użytkownicy   Grupy   Rejestracja   Profil   Twoje wiadomości   Zaloguj 


Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: bodek
22-02-2019, 09:56
Budżet miesiąca - kilka formuł i automatyczne wypisywanie
Autor Wiadomość
matiz17 
Stały bywalec Excelforum


Pomógł: 1 raz
Posty: 471
Wysłany: 03-02-2019, 03:15   

Wykonałem podsumowanie budżetowe stycznia na bazie pliku, który został tutaj dla mnie stworzony jako próbka.
Jestem pod wielkim wrażeniem jaki potencjał mają tabele przestawne.
Uznałem, że wykresy, dodatkowe tabele będę tworzył na miarę swoich potrzeb, krok po kroku, a to co już mam to i tak dużo. Tak samo jak stworzę sobie pomocnicze tabele podsumowujące moje wydatki, przychody (w tym rodzaje przychodów) itd. itd. itd.

Testuję również MoneyTracker. Program super działa - nie rozumiem tylko jak utworzyć podkategorie. Są tam jakieś kategorie nadrzędne, ale jeszcze nie wiem jak się nimi posługiwać. Z kategoriami nie mam problemu.

Testowałem również eksport do Excel-a - super to działa! Ciekawy jestem czy działa odwrotnie, bo opcja Importuj jest. Zastanawiam się, bo niby jak wypełnię kolumnę: Parent transaction ID, bądź jeśli zrobię układ tabeli po swojemu to jak to program odczyta :O
Program jest super. Aplikacja bez problemu dla każdego kto chce na bieżąco kontrolować swój budżet w aplikacji. Nawet można ustawić hasło! Wszystko ma ta aplikacja, co potrzeba!
ID posta: 361839 Skopiuj do schowka
 
 
WicherTKD
Stały bywalec Excelforum


Pomógł: 18 razy
Posty: 406
Wysłany: 03-02-2019, 10:54   

Podkategorie dodajesz tak jak normalnie kategorie. Jedynie co musisz zmienić to "Typ" i tam wybierz "Podkategoria" Wtedy aktywuje Ci się lista rozwijana w "Kategoria nadrzędna" i tam wybierz kategorie główną. Podkategoria wrzuci Ci się jako podrzędna część kategorii którą wybrałeś.
_________________
Budżet w Excelu (BWE)
ID posta: 361849 Skopiuj do schowka
 
 
matiz17 
Stały bywalec Excelforum


Pomógł: 1 raz
Posty: 471
  Wysłany: 14-02-2019, 02:42   

@WicherTKD, po ponad miesiącu prowadzenia nowej statystyki mam już całkiem pokaźną, stale powiększającą się listę kategorii i podkategorii. Bardziej zaawansowanych poziomów zgrupowania nie tworzyłem, choć same kategorie są dość szczegółowe (patrz: załącznik).
Masz jakieś sugestie? *
Może po obejrzeniu zasugerujesz mi rozważenie wprowadzenie dodatkowego podziału kategorii? Ja osobiście uważam, że nie jest to potrzebne, lepiej mieć więcej podkategorii niż dodatkowy podział.

Pomysł z rozdzielaniem paragonów, bądź traktowaniem jako przychód czegoś, za co mi ktokolwiek coś zwraca to filary sprawnego i uporządkowanego budżetu.

Kilka moich uwag:
- Pewien problem miałem z kategorią Jedzenie i Łakocie, ale jako Osoba mieszkająca z Rodzicami jako jedzenie traktuję wszelkie zakupy produktów żywnościowych typu bułki, szynka, kanapki w barze studenckim, natomiast jako łakocie wszystko, co słodkie, czy na co mam ochotę pójść, gdy mam ochotę (i dobrowolnie rezygnuję z obiadu - zakładając, że w domu zawsze mam jedzenie), a więc jedzenie w ramach obiadu typu pizza, MC, KFC, hot-dog traktowane jako "Łakocie"
- Nie rozdzielam kategorii MC / KFC. Uważam, że czy kupię tam kanapkę, kanapkę z frytkami, czy same frytki, czy też napój nie ma to znaczenia. Czy dobrze robię?* Paragonów z MC nie rozdzielam. Takie kwestie jak np. kawa (napój) w zestawie MC liczony jest do kategorii "Łakocie"
- np. kategoria "Ksero" jest i w "Praca i nauka", jak i w "Leki, zdrowie i uroda", ponieważ w tym drugim przypadku na przykład potrzebowałem ksera badań lekarskich

Dodatkowe pytania na które chciałbym uzyskać sugestie * :
- radzisz mi wpisywać w system takie wydatki jak np. pizza na którą zabrał mnie załóżmy Tata?
- albo... coś za co dostanę zwrot na koniec miesiąca - np. za dentystę?
- albo... coś, co nie kupuję de facto dla siebie, za co również dostanę zwrot?

Zrobię jeszcze arkusz = podsumowanie swoich przychodów i wydatków comiesięcznych i na koniec rocznych jako osobny arkusz, na razie to ze stycznia mam na papierze.
Jeśli mi się nie uda w języku Excel-a to spróbuję ręcznie - wszakże takie podsumowanie robię raz na miesiąc.
@bodek, Ty np. proponując mi ten plik nie uwzględniłeś nigdzie miejsca, gdzie mogę wpisywać swoje przychody - wiem, że to już moja kwestia, a Ty zamieściłeś przykładowy plik.

Wykresy i tabele przestawne to dla mnie rzecz, która ma mi pomóc ładnie i wizualnie zobaczyć to wszystko. To proces rozwojowy.

Połączyłem zgodnie Twój pomysł @WicherTKD z moim by wiedzieć też ile wydałem na daną sieć, w której kupuję :mrgreen:
Paragony rozdzielam, ale oprócz tego w osobnej kolumnie wpisuję ID paragonu oraz Nazwę sieciówki oraz jej adres. Są to unikaty dzięki której również zobaczę, ile, w jakiej sieci i gdzie wydałem. Dorzucę dodatkowy arkusz i będzie cacy.

Pokazuję jeszcze dodatkowo swój arkusz "Rozliczenia", który jest dla mnie bardzo przydatny.

Zamieszczę niedługo mój plik w całości, na razie w załączniku próbka tego, co powstaje.

______________________________________________________________________
Ciekawą sprawą jest MoneyTracker, ale jakie jest tego zastosowanie oprócz dodatkowej roboty, zakładając przecież, że główny plik prowadzę w Excelu :?:
Ja znalazłem dwa główne powody:
- mam wszystko w komórce i ta aplikacja w komórce może być dla mnie zamiennikiem Excel-a jeśli będzie wszystko dokładnie (w sumie więcej niż jedno zastosowanie)
- mogę wprowadzać np. zakup biletu w autobusie na bieżąco

Zastanawiam się co to są "Grupy", ale na razie mam ważniejsze pytanie:

Czy w prosty sposób mogę wysłać w postaci pliku Excel-a do mojej aplikacji MoneyTracker, to co już posiadam, czyli wszystkie swoje transakcje od 01.01.2019 ?
Eksportowałem przykładowe dane z MoneyTracker do swojego Dropbox-a i działa to całkiem fajnie, ale układ tabel musi być taki sam, np. "Łakocie:pizza" muszę napisać tak, a nie mogę osobna kategoria Łakocie, a osobna pizza? albo w jaki niby sposób sam sobie napiszę "Parent transaction ID" :?:

* zdaję sobie sprawę, że to ma służyć mi, ale mile widziane sugestie

Dzięki. Miło mi będzie uzyskać odpowiedzi / sugestie.

2019-02-14_02-29-59.xlsx
Pobierz Plik ściągnięto 14 raz(y) 9.94 KB

Zarys mojego pliku budzet 2019.xlsx
Pobierz Plik ściągnięto 16 raz(y) 34.1 KB

ID posta: 362570 Skopiuj do schowka
 
 
WicherTKD
Stały bywalec Excelforum


Pomógł: 18 razy
Posty: 406
Wysłany: 15-02-2019, 22:38   

Oczywiście sam musisz wiedzieć na czym Ci najbardziej zależy

Jeśli chodzi o mój punkt widzenia, mogę Ci go tu napisać:

Jedzenie w domu Vs Jedzenie na mieście Vs Łakocie

Najbardziej mi zależy, by móc wyodrębnić co kupuje do jedzenia dla domu (na przykład kurczak żeby zrobić obiad w domu) i to co kupuje na mieście (idąc na łatwiznę i koszt który mógłby być mniejszy) zależy mi na tym, by tego pierwszego kosztu było więcej (w ilości wystąpień) niż tego drugiego który generuje dodatkowe niepotrzebne koszty.

DLatego ja obiad na mieście mam na przykład pod takimi kategoriami:

Rozrywka:Obiad:Pizza
Rozrywka:Obiad:Obiad (taki domowy)
Rozrywka:Obiad:Kebab itp

a zakupy kupiony do zrobienia obiadu w domu np takie:

Jedzenie:Obiad:Mięso mielone
Jedzenie:Obiad:Kurczak

i porównuje poddział obiad i sprawdzam, czy obiad z kategorii jedzenie częściej występuje niż obiad w kategorii Rozrywka, jeśli nie to walę głową w mur :)

To samo robię z innymi rzeczami na przykład z piwem

Napoje:Alhohol:Piwo Vs Rozrywka:Alkohol:Piwo i porównuje podkategorie Alkohol z jednej i drugiej kategorii

Ty możesz nie mieć tego problemu, by np nie kupujesz nic do domu do jedzenia zeby zrobic obiad to możesz inaczej to podzielić

Wszystko zależy od tego jakiego typou analiz będziesz potrzebował w przyszłości.

Na przykład kupujesz książkę gdzie ją dasz? U mnie to zależy

Jeśli kupuje książkę z Excela to wrzucę ją tu:

Praca:Nauka:Książka

a jeśli romansidło dla żony to raczej np tu

Rozrywka:Pozostałe:Książka

a jeśli prezent dla kogoś to np tu (zależy dla kogo bo chce wiedzieć ile prezentów idzie dla znajomych,ile dla rodziny itp

Prezenty:Dla znajomych:Książka

lub

Prezenty:Dla rodziny:Książka

program poddziały właśnie w taki sposób rozdziela (dwukropkiem) rozdzielenie ich w Excelu na działy i poddziały jest bardzo proste.

Co do wpisywania wydatkow proponuje przeniesc sie calkowicie do Money Tracker potem eksport do excela i reszta obróbki w Excelu - telefon masz zawsze przy sobie, a komputer nie.Wpisywanie w MT jest naprawde proste szybkie i intuicyjne, na pewno szybsze niż we wszystkich Twoich przedstawionych plikach.

Na resztę postu niestety zabrakło czasu na odpowiedź (zbyt duża ilość pytań) :)
_________________
Budżet w Excelu (BWE)
ID posta: 362686 Skopiuj do schowka
 
 
matiz17 
Stały bywalec Excelforum


Pomógł: 1 raz
Posty: 471
Wysłany: 16-02-2019, 03:39   

Zgadzam się. Ma to być praktyczne, ma pozwolić dobrej analizie.
A czy w MoneyTracker są dodatkowe poziomy zgrupowania?

Podziwiam też szczegółowość. Pewnie śledzisz mój wątek związany z tworzeniem pliku Statystyki rowerowej. Nie sądziłem, że ktoś jest dokładniejszy niż ja by rozdrabniać się aż tak jak Ty! Szanuję, ale równocześnie wiem, ile to musi zajmować czasu, bo o ile możesz sprawnie to robić to pewną część czasu na to przeznaczasz.
Wniosek z tego mam tylko taki: szkoda, że 95% ludzi, albo nawet więcej nie robi nawet takiego budżetu w formie zwykłej, podstawowej...

Zebrałem dużo myśli po dłuższym czasie. Jeśli tylko będziesz miał czas to chętnie będzie mi przeczytać odpowiedzi.
ID posta: 362691 Skopiuj do schowka
 
 
WicherTKD
Stały bywalec Excelforum


Pomógł: 18 razy
Posty: 406
Wysłany: 16-02-2019, 18:45   

Nie wymaga dużo czasu jak będziesz miał kategorie zapisane to [potem tylko wpisujesz 2,3 pierwsze litery i MT Ci sam zawęży listę do pasujących tak jak w Excelu. Wpisywanie 3 poziomów rozgrupowań zajmuje tyle samo czasu co 1 poziom. Ty jeszcze masz mało wydatków, ja jako ojciec i mąż mam znacznie więcej dobre rozplanowanie to podstawa. To jak zrobić kolejne poziomy rozgrupowania już CI pisałem kilka postów wstecz wróć do nich.
_________________
Budżet w Excelu (BWE)
ID posta: 362718 Skopiuj do schowka
 
 
matiz17 
Stały bywalec Excelforum


Pomógł: 1 raz
Posty: 471
Wysłany: 17-02-2019, 21:32   

Czyli radzisz:
* stworzyć sobie 1) listę głównych kategorii, 2) podkategorii oraz 3) dodatkowy poziom zgrupowania i wpisać wszystko najpierw w MoneyTracker.
Przeanalizuję jeszcze raz swoje przemyślenia i Twoje wypowiedzi i zrobię tak. Zrobię sobie na brudno i wpiszę w MT póki mamy połowę lutego, a nie połowę sierpnia :D

Cytat:
Ty jeszcze masz mało wydatków

Trochę też jest, aczkolwiek - fakt.

P.S. Chyba wezmę nie 11, tylko te 10 kategorii takich jak Ty. W końcu: chcę uczyć się od najlepszego, a kategorię Rower mogę dać np. w "Motoryzacja" jako mój środek transportu i mając to i tak będę wiedział gdy będę miał tak:
Motoryzacja:Rower:części
Motoryzacja:Rower:robocizna

Tylko, w jaki sposób wpisać te dodatkowe podkategorie? Kategorie i podkategorie wiem, bo mam np. tak jak w załączniku, ale ten dodatkowy poziom zgrupowania nie mam pojęcia. Coś trzeba pewnie zrobić po kliknięciu w "+" ?

Co jaki czas robisz podsumowania?

52378405_2293008861023685_2362298219720867840_n.jpg
Plik ściągnięto 7 raz(y) 88.79 KB

ID posta: 362782 Skopiuj do schowka
 
 
WicherTKD
Stały bywalec Excelforum


Pomógł: 18 razy
Posty: 406
Wysłany: 19-02-2019, 00:47   

Możesz zrobic w 2 poziomach a nawet w 1. Ale widząc, ze chcesz mieć więcej szczegółów szybko ta mniejsza ilość będzie nie wystarczajaca a lepiej dodać poddzial do kategorii niż dokładać nowa kategorie. Tych drugich powinno być jak najmniej i na stale ze względu na chociażby okodowanie ich później w formularzach userform Jak sam widzisz rower mogłeś wrzucić do kategorii i jeszcze wyodrebnic ten rower bardziej szczegółowo sam przyznaj ze wygląda to bardziej przejrzysto niż jakbyś miał 1 czy 2 poziomy.

Jak to zrobic? W momencienwybierania kategorii dajesz plus potem wpisujesz nazwę i z listy wybierasz podkategoria i jak wrzucisz do 2 grupy podkategorii to automatycznie będziesz miał 3 poziom

Dlaczego pizzę masz w lakociach a paczek w jedzeniu? Wg mnie powinno być odwrotnie. Jeżeli robisz pizzę w domu z kupionych składników to wrzucasz do

Jedzenie:Fast-food:Pizza

Czemu? Bo zastępuje Ci inne jedzenie np obiad
Jeżeli jednak idziesz na miasto z kolegami to traktuj to jako rozrywkę

Rozrywka:Fast-food:Pizza

Ja kilka razybpodczas prowadzenia budżetu zaprosiłem kogoś na pizzę w ramachbpodziekowania i mam tez wpisy pizza tu

Prezenty:Podziękowania:Pizza

Dzieki temu mogę łatwo przeanalizowa ile wydaje na pizzę (nie ważne na jaka okazje) porównać w kategorii jedzenie ile wydaje na fastfood a ile np na warzywa/owoce jaka czesc rozrywki przypada na fast food i wiele wiele innych i to jest piekno rozgrupowan
_________________
Budżet w Excelu (BWE)
ID posta: 362862 Skopiuj do schowka
 
 
matiz17 
Stały bywalec Excelforum


Pomógł: 1 raz
Posty: 471
Wysłany: 19-02-2019, 01:53   

Czekaj:
KATEGORIE to: te 10 głównych kategorii bez dokładania nowych z czasem
PODKATEGORIE to np. Motoryzacja:rower
Dodatkowy podział zgrupowania? a to 3 czyli np. Motoryzacja:rower:części

Cytat:
ze względu na chociażby okodowanie ich później w formularzach userform

Nie mam pojęcia, o czym mówisz, ale na pewno dodając kategorię zepsułbym sens wszystkiego, bo mógłby zmienić się podział.

Cytat:
Jak sam widzisz rower mogłeś wrzucić do kategorii

By dobrze się zrozumieć. Radzisz dać kategorię Motoryzacja, a Rower do niego wrzucić?

Kod:
Ja kilka razybpodczas prowadzenia budżetu zaprosiłem kogoś na pizzę

Podoba mi się to rozumowanie, ale i podziwiam :O
Idąc tym śladem rower to dla mnie transport, ale i rekreacja - ale wystarczy mi w tym przynajmniej przypadku mieć to jedynie w kategorii Motoryzacja.

Kod:
Dlaczego pizzę masz w lakociach a paczek w jedzeniu?

Oj nie nie - to był tylko przykład bez sensu, próba wpisania danych. Losowość.

Cytat:
To jak zrobić kolejne poziomy rozgrupowania już CI pisałem kilka postów wstecz wróć do nich.

Wrócę do Twoich wcześniejszych postów i przygotuję dla siebie dobre kategorie.
ID posta: 362863 Skopiuj do schowka
 
 
WicherTKD
Stały bywalec Excelforum


Pomógł: 18 razy
Posty: 406
Wysłany: 19-02-2019, 23:58   

Cytat:
KATEGORIE to: te 10 głównych kategorii bez dokładania nowych z czasem


Stosuje zamiennie dział/Kategorie/ czasem może się mylić :)

u mnie jest np Rozrywka:Sport:Rower (nie dojeżdzam nim do pracy, nie zastępuje mi samochodu) czyli Dział:Poddział:Nazwa (tak nazywam te podgrupy) natomiast by łatwiej było nam się porozumiewać to przed pierwszym dwukropkiem to 1 poziom zgrupowania działu lub kategorii (nazywane jak wygodniej) za 1 dwukropkiem jest to dział/kategoria 2 poziomu a za 2 dwukropkiem dział/kategoria 3 poziomu.

Oczywiście, jeżeli Ty myślisz o rowerze w głównej mierze by się przemieszczać i pokonywać długie dystanse a to, że to lubisz jest niejako przy okazji to zdecydowanie powinieneś to wpisywać do Motoryzacji.

Rower:Motoryzacja Vs Motoryzacja:Rower

Zdecydowanie druga opcja. Musisz myśleć przyszłościowo. Nie zawsze będziesz w przyszłości miał czas wszędzie jeździć rowerem, będziesz musiał przesiąść się na samochód czy autobus/pociąg zdecydowanie lepiej i łatwiej porównywać wydatki i koszta różnymi środkami transportu z takiego stanu:

Motoryzacja:Rower:Akcesoria i Motoryzacja:Samochów:Benzyna

niż

Rower:Motoryzacja:Akcesoria i jak to porównasz do tego samochodu? dodasz kolejną kategorię? bez sensu.

Ważne byś trzymał się ZAWSZE do każdej pozycji tych trzech segmentów, by zachować ład porządek i strukturę.

Kod:
Idąc tym śladem rower to dla mnie transport, ale i rekreacja - ale wystarczy mi w tym przynajmniej przypadku mieć to jedynie w kategorii Motoryzacja.


I to jest według mnie największy problem w prowadzeniu budżetu. Określić ważność produktu w konkretnym dziale.

Ja lubię grać w piłkę nożną i kupiłem sobie dzisiaj korki do gry

i nie wiedziałem gdzie je wrzucić czy jako buty

Ubranie:Buty:Korki (Jako część garderoby)

czy jako

Rozrywka:Sport:Piłka nożna (jako mój koszt na sport i na moje zainteresowanie)

Zazwyczaj przy określaniu takich spornych sytuacji wybieram dział z mniejszą ilością zapisów, żeby nie okazało się że któryś dział w ogóle nie generuje kosztów lub patrzę na to co kupiłem i bez emocji wewnętrznych stwierdzam "no wkładam to na nogi więc jest to taki rodzaj buta). Więc z rowerem zrobiłbym tak samo analogicznie "no patrze i patrze na niego i ma kółka więc jeździ więc mogę się tym poruszać więc musi być motoryzacja" to zazwyczaj pomaga w podjęciu decyzji, tutaj zrobiłem wyjątek bo motoryzacja to jakieś 5% korzystania z roweru z pozostałe 95% to rozrywkowe wypady z dzieckiem na plac zabaw.
_________________
Budżet w Excelu (BWE)
ID posta: 362910 Skopiuj do schowka
 
 
matiz17 
Stały bywalec Excelforum


Pomógł: 1 raz
Posty: 471
Wysłany: 21-02-2019, 00:10   

Cytat:
Rower:Motoryzacja Vs Motoryzacja:Rower

Zdecydowanie druga opcja.

Zgadzam się - pełna zgoda. Trzeba przygotować sobie dobre pole i tak jak napisałeś: myśleć przyszłościowo.

Cytat:
to zdecydowanie powinieneś to wpisywać do Motoryzacji.

Tak - tu nie mam wątpliwości, ale zaskoczę Cię, bo na przykład raz pojechałem do Krakowa na wycieczkę i postanowiłem wypożyczyć Rower Miejski. To wpiszę do Rozrywka:Motoryzacja:Rower. Wszystkie inne wydatki dotyczące roweru chcę łączyć - na takiej analizie mi zależy, choć doskonale wiem, że niektóre to dojazdy np. do pracy, czy na uczelnię, a inne to zwyczajna rekreacja. A co jeśli na przykład na uczelnię pojadę okrężną drogą zamiast 5km to 50 km? Niby dojazd do pracy, ale i rekreacja (więc rozrywka). I dlatego właśnie będę wpisywał jedynie do Motoryzacji.

Cytat:
I to jest według mnie największy problem w prowadzeniu budżetu.

Pocieszenie jest takie tylko jedno: że suma ogólna musi się zgadzać :mrgreen:

Jeszcze takie pytanie:
Jako osoba która się jeszcze sama nie utrzymuje mam takie wydatki, za które oddawane mi są pieniądze z różnych względów, bądź zwyczajnie np. Tata zabierze mnie na pizzę.
O ile w tym drugim przypadku to jest to taki prezent dla mnie, to w tym pierwszym ja kupuję i ewentualnie na koniec miesiąca dostaję zwrot.
Załóżmy, że jestem żywiony, więc koszt mięsa mielonego, czy cena za szynkę mnie nie interesuje.
Dam zwyczajny przykład: w jednym miesiącu kupię załóżmy szynkę i ser za kwotę 10 zł, a w innym załóżmy Tata kupi to sam w supermarkecie. Jest sens wliczać taki wydatek?
Załóżmy, że takich wydatków było na sumę 50 zł i zostało mi to oddane. Doliczyć je do budżetu, ale doliczyć 50 zł do przychodu, czy pominąć wydatki, za które mi jest oddawane?

A na koniec konkrety:
Swoje Dział:Poddział:Nazwa postanowiłem tworzyć na bieżąco - czyli zwyczajnie dodaję, jak pojawi się coś nowego.
Z działami nie mam problemu - wybrałem 11 Twoich, sprawdzonych, które mi starczą. Lekko zmodyfikowałem niektóre nazwy, np. z Praca -> na Praca i nauka
Mam problem z niektórymi poddziałami lub nazwami.
Zerknij proszę na moją propozycję i będzie mi miło jeśli zasugerujesz zmiany, bądź pomożesz w niektórych pozycjach.
Na razie mam tego niewiele :)


dzialpoddzialnazwa.xlsx
Pobierz Plik ściągnięto 12 raz(y) 11.19 KB

ID posta: 362977 Skopiuj do schowka
 
 
WicherTKD
Stały bywalec Excelforum


Pomógł: 18 razy
Posty: 406
Wysłany: 22-02-2019, 00:34   

Moje propozycje w załączniku

"Tata zabiera mnie...."

Jest w rachunkowości stare dobre przysłowie. "A co Ciebie interesuje [tu wpisz osobę]"

jeżeli nie generuje Ci to kosztu to jaki cel wpisywania? No chyba, że chcesz kontrolować również budżet od taty :)

"Tata mi oddał później"

Skoro oddał później to wydatek poniosłeś wcześniej i albo już go zapisałeś albo zapisz później. Żeby jednak stan Twojej kasy się zgadzał musisz z przeciwnym znakiem wpisać również przychód np: Zapomoga:Rodzina:Tata

Jeżeli robisz zrzutkę z kumplami na prezent albo impreze dajesz do kosztu tyle o ile Twój portfel jest biedniejszy np tu: Rozrywka:Wyjścia:Impreza lub Prezenty:Dla znajomych:Dla Edka

Jest oprócz Kategorii i Odbiorcy w money tracker możliwość dodawania również "Projektu" je to wykorzystuje do określenia czym dana linie jest np:

#Wydatek
#Przychód
#Rata
#Opłata
#Przenoszenie (z konta na konto lub wypłata z bankomatu)

dzialpoddzialnazwa.xlsx
Pobierz Plik ściągnięto 14 raz(y) 12.32 KB

_________________
Budżet w Excelu (BWE)
ID posta: 363050 Skopiuj do schowka
 
 
matiz17 
Stały bywalec Excelforum


Pomógł: 1 raz
Posty: 471
Wysłany: 22-02-2019, 01:39   

Dzięki za propozycje! Wezmę je do siebie i zaproponuję kategorie dla siebie w oparciu o swoje uwagi.
Cytat:
Zapomoga:Rodzina:Tata

Jest to jakiś pomysł - sprawdzę również dzięki temu, ile dostaję (w ramach zwrotu) od Taty w skali roku na przykład, ale ja bym to nazwał inaczej, Zapomoga:coś:Rodzina (bo to również pieniądze Mamy :D), czemu nazwa kategorii "Zapomoga" :?: Jak to by wyglądało w przypadku pieniędzy otrzymywanych w ramach pracy? a jak np. załóżmy w sprawie kieszonkowego, albo od Ciotki w ramach prezentu?

Cytat:
Rozrywka:Wyjścia:Impreza

I z tego paragonów nie masz:)
Cytat:

Jest oprócz Kategorii i Odbiorcy w money tracker możliwość dodawania również "Projektu"

Fajna opcja. A co to "Opłata" ? O ile rata rozumiem.
A jakbyś widział opcję np. gdybym miał załóżmy jakąś część w sejfie a jakąś część do codziennego użytku? Ja rozumiem to tak, że trzeba dodać kilka kont, tak?
Chodzi o to, że część pieniędzy jest tak jakby zamrożona np. na koncie oszczędnościowym.
P.S. Korzystasz z niepłatnej wersji?
ID posta: 363052 Skopiuj do schowka
 
 
WicherTKD
Stały bywalec Excelforum


Pomógł: 18 razy
Posty: 406
Wysłany: 22-02-2019, 09:28   

Bo zapomogę możesz dostawać również z innych źródeł a nie tylko od rodziców np

Zapomoga:ZUS:Ubezpieczenie
Zapomoga:US:Zwrot podatku

oprócz kategorii Zapomoga do przychodu możesz mieć inne kategorie np

Wynagrodzenie:Umowa o pracę:Podstawowe
Wynagrodzenie:Umowa o pracę:Premia

To o czym do tej pory rozmawialiśmy to dzienne wydatki i kategorie wydatków czyli:

Projekt: #Wydatek Kategoria:Jedzenie:<coś>:<coś>

Teraz podałem przykłady kategorii projektu #Przychód

Są u mnie jeszcze Opłaty stałe i zmienne (cykliczne)

np czynsz, woda, prąd, obiady w szkole dziecka, ubezpieczenie, abonamenty itp np:

Opłata:Czynsz:Woda
_________________
Budżet w Excelu (BWE)
ID posta: 363074 Skopiuj do schowka
 
 
bodek 


Wersja: Win Office 2016
Pomógł: 940 razy
Posty: 2662
Wysłany: 22-02-2019, 09:55   

Panowie, zamykam temat, jak chcecie sobie dalej we dwoje pogadać to proszę na pw lub mailami.
Kolejne wpisy nie dotyczą już Excela, robi się bałagan.
matiz17, proszę się ogarnąć intelektualnie, nasze forum to nie jest nauka pisania i ciągnięcia w nieskończoność wątków lub poradnik dla przyszłych narodowych wieszczów. Prosimy o konkrety dotyczące Excela, krótko i na temat, bez lania wody i ciągnięcia wydumanych problemów, aby sobie pogadać rozdając w zamian "pomógł". Proszę to potraktować jako ostrzeżenie.
Nie oczekuję, nawet sobie nie życzę odpowiedzi na ten wpis.
_________________
Szkolenia z Excela, Power Query, Power Pivot, wizualizacje danych w Excelu
ID posta: 363077 Skopiuj do schowka
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandgreen created by spleen& Programosy modified v0.3 by warna
Opieka techniczna www.marketingNET.pl

Archiwum

Strona używa plików cookies.

Kliknij tutaj, żeby dowiedzieć się jaki jest cel używania cookies oraz jak zmienić ustawienia cookie w przeglądarce.
Korzystając ze strony użytkownik wyraża zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z bieżącymi ustawieniami przeglądarki.
Sprawdź, w jaki sposób przetwarzamy dane osobowe