Excel Forum - Porady, Pomoc,  Excel Help, Excel FAQ Strona Główna
 FAQ  RegulaminRegulamin  Szukaj   Użytkownicy   Grupy   Rejestracja   Profil   Twoje wiadomości   Zaloguj 

Poprzedni temat «» Następny temat
ID tematu: 64382 Skopiuj do schowka Automatyczne sprawdzanie formatu daty
Autor Wiadomość
marcin93 
forumowicz

Wersja: Win Office 365
Wysłany: 10-03-2019, 20:03   Automatyczne sprawdzanie formatu daty

Witam wszystkich!
Proszę o pomoc w zadaniu z którym kompletnie sobie nie radzę. Przeszukałem już wszystkie możliwe fora i niestety nigdzie nie mogę znaleźć pomocy :( Zadanie które muszę wykonać polega na tym, że w Excelu po uruchomieniu programu wybieram plik w którym są zapisane daty, następnie program automatycznie musi ustalić w jakim formacie zapisana jest data("dd.mm.rrrr" itp itd)
Dodam że jestem totalnie zielony w vba i jak dotąd udało mi się napisać jedynie kod który pobiera dane z pliku txt:
Kod:
Sub zadanie()

Dim myfile As String, textData As String, textRow As String, fileNo As Integer, x As Double
myfile = Application.GetOpenFilename()
fileNo = FreeFile

textRow = 1
Open myfile For Input As #fileNo
Do While Not EOF(fileNo)
Line Input #fileNo, textData
Cells(textRow, 1) = textData
textRow = textRow + 1
Loop
Close #fileNo
End Sub

Błagam was o pomoc! Z góry dziękuję wszystkim :)

Edit: dm
Proszę stosować znaczniki [code] przy wstawianiu kodów makr, kwerend i formuł, Regulamin 3.1

vba.PNG
Plik ściągnięto 329 raz(y) 11 KB

ID posta: 363928 Skopiuj do schowka

Marecki 
Excel Expert

Wersja: Win Office 2019
Wysłany: 10-03-2019, 23:05   

W tym zadaniu raczej nie chodzi o ustalenie formatu daty tylko o ustalenie pozycji dnia miesiąc i roku.
Na format daty składają się 3 w/w części plus separator, który u Ciebie zawsze jest ukosnikiem.
Podstawowe pytanie czy daty są zapisane zawsze w formacie polskim, bo jak nie to będzie problem.
Czytaj: