Excel Forum - Porady, Pomoc,  Excel Help, Excel FAQ Strona Główna
 FAQ  RegulaminRegulamin  Szukaj   Użytkownicy   Grupy   Rejestracja   Profil   Twoje wiadomości   Zaloguj 


Poprzedni temat «» Następny temat
ID tematu: 64354 Skopiuj do schowka Dodanie danych z dwóch zakresów do tabeli
Autor Wiadomość
mnmarcin79 
Starszy Forumowicz


Posty: 35
Wysłany: 07-03-2019, 12:16   Dodanie danych z dwóch zakresów do tabeli

Poproszę o pomoc w dostosowaniu arkusza, do założeń:

W arkuszu Dodajzlecenie (Sekcja A) dodaje mi zakres ("E3:E10") do tabeli - to jest OK.

Chciałbym aby do tych danych, dostawiało w tabeli (arkusz BazaZleceń) w kolejnych polach tabeli do zakresu("E11:I22")
dane umieszczone (arkusz Dodajzlecenie)w Sekcji B (J:Q) - maksymalnie może ale nie musi być 30 pozycji.
Do każdej pozycji w sekcji B uzupełniały się dane z sekcji A

plik.xlsm
Pobierz Plik ściągnięto 10 raz(y) 106.74 KB

ID posta: 363788 Skopiuj do schowka
 
 
jkb1906 
Exceloholic


Wersja: Win Office 365
Pomógł: 29 razy
Posty: 133

Wysłany: 07-03-2019, 15:28   

CZy te 2 linie kodu nie będą wystarczające aby załawtić sprawę?
Kod:
Sub Kod()
Sheets("BazaZlecen").Range("J2:Q31").Clear
Worksheets("Dodajzlecenie").Range("B22:I51").Copy Worksheets("BazaZlecen").Range("J2")
End Sub

Odpalasz w pliku brązowym przyciskiem.

plik 2.xlsm
Pobierz Plik ściągnięto 5 raz(y) 82.79 KB

ID posta: 363798 Skopiuj do schowka
 
 
mnmarcin79 
Starszy Forumowicz


Posty: 35
Wysłany: 07-03-2019, 17:19   

Nie do końca o to mi chodziło. Chciałbym aby pod moim przyciskiem"wprowadz zlecenie" dodawało obie sekcje do tabeli.
Czyli sekcja pierwsza wpisana raz - odnosiła się do każdej z pozycji sekcji 2.
ID posta: 363803 Skopiuj do schowka
 
 
jkb1906 
Exceloholic


Wersja: Win Office 365
Pomógł: 29 razy
Posty: 133

Wysłany: 08-03-2019, 08:52   

Nie do końca jednoznacznie można interpretować Twój opis.
Załącz plik z oczekiwanym rezultatem jaki chciałbyś uzyskać w tym drugim arkuszu na podstawie Twoich danych z pliku w pierwszym poście.
ID posta: 363832 Skopiuj do schowka
 
 
mnmarcin79 
Starszy Forumowicz


Posty: 35
Wysłany: 08-03-2019, 09:24   

Dołączyłem plik:
Powinno tak dodać jak dopisałem do tabeli pozycja:4,5,6
Czyli raz dane z sekcji 1 i 3 pozycje z sekcji 2.

plik.xlsm
Pobierz Plik ściągnięto 5 raz(y) 106.99 KB

ID posta: 363835 Skopiuj do schowka
 
 
jkb1906 
Exceloholic


Wersja: Win Office 365
Pomógł: 29 razy
Posty: 133

Wysłany: 08-03-2019, 10:38   

Sprawdź teraz ;-)

plik (1) 2.xlsm
Pobierz Plik ściągnięto 14 raz(y) 69.61 KB

ID posta: 363842 Skopiuj do schowka
 
 
mnmarcin79 
Starszy Forumowicz


Posty: 35
Wysłany: 08-03-2019, 10:47   

O to chodziło :-)
(punkcik)

Co należy dopisać do kodu aby po dodaniu wyczyściło dane w sekcji 2 tak jak czyści w pierwszej?
ID posta: 363843 Skopiuj do schowka
 
 
jkb1906 
Exceloholic


Wersja: Win Office 365
Pomógł: 29 razy
Posty: 133

Wysłany: 08-03-2019, 10:57   

W kodzie dodaj przed ostatnią linią:
Kod:
Range("B22", Range("B22").End(xlDown).End(xlToRight)).ClearContents

Czyli końcówka kodu, po wyjściu z pętli, powinna wyglądać w ten sposób:
Kod:

...Next i

    Sheets("Dodajzlecenie").Select
    Application.CutCopyMode = False
    Range("E3:E10").ClearContents
    Range("B22", Range("B22").End(xlDown).End(xlToRight)).ClearContents
           
Application.ScreenUpdating = True
End Sub
  
ID posta: 363845 Skopiuj do schowka
 
 
mnmarcin79 
Starszy Forumowicz


Posty: 35
Wysłany: 08-03-2019, 12:54   

Super;
Dodałem arkusz"SzukajPoprawZlecenie"
Cały ten skoroszyt jest z naszego forum, teraz go chciałbym przystosować do swoich potrzeb.
Część już zrobiliśmy :))
W arkuszu SzukajPoprawZlecenie
W komórce C15 chciałbym wpisać numer szukanego zlecenia i po kliknięciu szuk_nr_ZLECENIA
chciałbym aby wyciągnęło mi wszystkie wiersze z BazaZleceń, które mają przypisany taki sam numer zlecenia.
Przykładowo w bazie jest zlecenie nr 505, które ma 6 pozycji. Powinno w tabelę która zaczyni się od wiersza 22, zaciągnąć wszystkie 6 pozycji.

plik (1) 2.xlsm
Pobierz Plik ściągnięto 9 raz(y) 154.87 KB

ID posta: 363857 Skopiuj do schowka
 
 
jkb1906 
Exceloholic


Wersja: Win Office 365
Pomógł: 29 razy
Posty: 133

Wysłany: 08-03-2019, 14:30   

To jest dobre zadanie dla Power Query. Nie wiem czy masz możliwość aby z niego skorzystać?
I wydaje mi się, że to już jest temat na osobny wątek. Tytuł aktualnego to "Dodanie danych z dwóch zakresów do tabeli" i zaczynasz od niego odpływać ;-)
ID posta: 363863 Skopiuj do schowka
 
 
mnmarcin79 
Starszy Forumowicz


Posty: 35
Wysłany: 08-03-2019, 16:23   

Osobiście mam dostęp do Power Query. Niestety w domyśle, będzie na tym pracowało kilka osób, wątpię aby firma dokupiła ten moduł na kilka komputerów :/
Jeżeli trzeba to otworzę nowy temat aczkolwiek nie wiele już brakuje do finiszu.
Zostało: a) wybranie danego zlecenia b)po wybraniu go, możliwość poprawienia pozycji i ponownego go zapisu(nadpisaniu)do bazy.
Reszta to po blokowanie czego tylko można aby nie popsuli pozostali użytkownicy. Niestety wiek kolegów to 50+ lubą w exelu dotykać tego czego akurat nie powinni.
Plik będzie umieszczony na serwerze.

Przy tak działającym arkuszu porządkuję pracę kilku osób u siebie w pracy.
ID posta: 363864 Skopiuj do schowka
 
 
mnmarcin79 
Starszy Forumowicz


Posty: 35
Wysłany: 12-03-2019, 09:07   

Wywala błąd przy dopisywaniu do bazy. Można prosić o poprawę i wyjaśnienie w czym jest błąd.

Baza(testowy).xlsm
Pobierz Plik ściągnięto 6 raz(y) 553.15 KB

ID posta: 363987 Skopiuj do schowka
 
 
jkb1906 
Exceloholic


Wersja: Win Office 365
Pomógł: 29 razy
Posty: 133

Wysłany: 12-03-2019, 10:20   

Opisz dokładniej na czym polega ten błąd i załącz plik z wpisanymi danymi w pierwszym arkuszu (przed kliknięciem w przycisk "Wprowadź zlecenie"), które powodują pojawienie się błędu.
Testowałem teraz i makro nie wyrzuca żadnego erroru.
ID posta: 363996 Skopiuj do schowka
 
 
mnmarcin79 
Starszy Forumowicz


Posty: 35
Wysłany: 12-03-2019, 10:48   

wywala błąd tej linii:
Kod:
Cells(Range("b1").CurrentRegion.Rows.Count + i - cnt, "b").Select


screen.gif
Plik ściągnięto 5 raz(y) 238.1 KB

ID posta: 363998 Skopiuj do schowka
 
 
jkb1906 
Exceloholic


Wersja: Win Office 365
Pomógł: 29 razy
Posty: 133

Wysłany: 12-03-2019, 11:33   

Poprzednia wersja nie uwzględniała opcji dodania tylko jednego wiersza z asortymentem w strefie B. Z Twojego opisu wynikało, że nie powinno mieć to miejsca.
Uszczelniłem to m. in. poniższym kodem. Jeśli komórka B23 jest pusta to kopiuje tylko jeden wiersz, jeśli nie to kopiuje wszystkie wypełnione.
Kod:
If Range("B23") = "" Then
    Range("B22", Range("B22").End(xlToRight)).Copy
    Else
    Range("B22", Range("B22").End(xlDown).End(xlToRight)).Copy
End If

Zobacz czy teraz działa poprawnie.

Baza(testowy)2.xlsm
Pobierz Plik ściągnięto 10 raz(y) 78.11 KB

  
ID posta: 364003 Skopiuj do schowka
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandgreen created by spleen& Programosy modified v0.3 by warna
Opieka techniczna www.marketingNET.pl

Archiwum

Strona używa plików cookies.

Kliknij tutaj, żeby dowiedzieć się jaki jest cel używania cookies oraz jak zmienić ustawienia cookie w przeglądarce.
Korzystając ze strony użytkownik wyraża zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z bieżącymi ustawieniami przeglądarki.
Sprawdź, w jaki sposób przetwarzamy dane osobowe