Pełna wersja: Excel Forum - Porady, Pomoc, Excel Help, Excel FAQ
forum użytkowników Excela - makra, formuły, VBA, funkcje - porady, Excel
 
lo - fi version Excel Forum - Porady, Pomoc, Excel Help, Excel FAQ index

wstawianie danych z exela do worda???
Kliknij tutaj aby przejśc do pełnej wersji tematu

 
       Excel Forum - Porady, Pomoc, Excel Help, Excel FAQ Strona Główna -> Współpraca Excel a inne aplikacje pakietu Office
Poprzedni temat :: Następny temat  
Thomi Wysłany: 03-10-2007, 21:21  

w jaki sposob spowodowac aby z bazy danych sporzadzonej w exelu eksportowac dane do pliku w wordzie w ktorym mam wstawione tabeli w exelu.?Probowalem to robic ale nie udaje sie nawiązać "LAczności" z tymi dwoma plikami??czy ktos ma doswiadczenie w tym wzgledzie?
bodek Wysłany: 03-10-2007, 21:34  

Masz 3 opcje do wyboru:
1) Kopiuj - wklej, na sztywno jednorazowo, bez połączenia i odświeżania danych, za pomocą schowka pakietu Office
2) Excel jako obiekt połączony z Wordem - otwórz Excela i Worda, w menu Worda: - wstaw - obiekt - utwórz łącze. Teraz plik Excela jest połączony z Wordem i aktualizują się dane z Excela w Wordzie. Czyli zmiana w Excelu - zmiana w Wordzie.
3) Excel jako obiekt osadzony w Wordzie - jest w tym momencie (Excel) elementem Worda, dotychczasowy plik Excela nie ma już połączenia z Wordem, staje się jakby "dodatkiem" do Worda. Word: menu - wstaw - obiekt - osadź typ obiektu Excel w Wordzie, jakos tak to było
Thomi Wysłany: 05-10-2007, 20:49  

niestety ma offica z 2007 roku i nie wychodzą mi kombinacje ,ktore Pan podal-czy moze Pan podeslac plik-przyklad polączonych plikow word z exelem?
bodek Wysłany: 05-10-2007, 21:18  

Thomi napisał/a: ktore Pan podal-czy moze Pan podeslac plik- , proponuję luzik - możesz podesłać wystarczy :mrgreen:
Mam 2003 i u mnie działa tak:
Zaznacz obszar danych w Excelu np. tabelę (dane do exportu do Worda), potem w Word:
Poszło tak: menu – wstaw – obiekt – zakładka „utwórz z pliku” – przeglądaj: wybrałem odpowiedni skoroszyt Excela – odfajkować w tym samym oknie „połącz z plikiem” – OK.

Załączam oba pliki Word i Excel.
Musisz spokojnie, gdzieś w tym Wordzie 2007 znaleźć opcję "łącze, połącz, edytuj połączenie, itp, coś w tym stylu" i wtedy każda zmiana w Excelu masz zmianę w Wordzie. Ostrożnie pogrzebać po opcjach wklejając OBIEKT.
Thomi Wysłany: 07-10-2007, 13:10  

Powiodło sie-czy przy takim 'transportowaniu" danych do worda -mozna np.wybrac tylko jedną tabele z exele/z arkusza/ i wstawic do worda czy program sam wrzuca wszystko co w danym arkuszu jest stworzone???dzieuje
tomaszziemann Wysłany: 11-10-2007, 11:22  

Dopiszę się również do tego tematu z takim oto problemem:

Mam kilka arkuszy Excela w jednym pliku. Chciałbym wartości pojednyczych tylko komórek z różnych arkuszy wstawić w dokumencie Worda.

Dla przykładu:

W Excelu jest wartość średnia ocen uczniów - 3,92.
W Wordzie w tekście chciałbym wstawić wartośść 3,92 po słowach: Średnia uczniów klasy IIId wynosi (i tutaj wartość).

Podane powyżej przykłady raczej nie wchodzą w rachubę. Czy można wprowadzić w Wordzie jakieś kody pól odwojujące sie do konkretnego pliku, arkusza i komórki?

Dziękuję z góry za wszelkie wyjaśnienia.
Pozdrawiam.
Tomek.
Tajan Wysłany: 11-10-2007, 12:00  

Ależ możesz użyć opisanego wyżej sposobu! W Excelu skopiuj wybraną komórkę, a następnie przejdź do Worda i z menu Edycja wybierz polecenie Wklej specjalnie. W wyświetlonym oknie wybierz format HTML lub Arkusz Excel i zaznacz opcję "Wklej łącze". Tak wstawiona wartość będzie aktualizowała się w przypadku zmiany wartości danej komórki w Excelu.
tomaszziemann Wysłany: 11-10-2007, 12:26  

Tajan, wielkie dzięki, funkcjonuje, jak należy.

Pytanie kolejne. Czy po utworzeniu takiego dokumentu Worda z połączonymi polami można go jakoś zapisać, aby zachował połączone dane, ale stał się jednolitym dokumentem, który inny użytkownik otworzy u siebie bez posiadania arkusza Excela?
Tajan Wysłany: 11-10-2007, 13:40  

Kliknij prawym klawiszem myszy na wstawionym polu i z menu kontekstowego wybierz polecenia: Połączony obiekt Arkusz/Łącza i w wyświetlonym oknie kliknij na przycisk "Przerwij łącze".
tomaszziemann Wysłany: 11-10-2007, 14:20  

Ok. Zgoda. Jednak w tym dokumencie Worda mam około 90 pól. Jestem osobą, która przygotowuje taki szablon. A poźniej dokument Worda po wygenerowaniu na podstawie arkusza Excela będzie dołączony elektroniczne do innego miejsca. Jak laik może to zrobić bez zabawy w odłączanie poszczególnych pól?
Tajan Wysłany: 11-10-2007, 20:02  

W oknie Łączy możesz jednocześnie zaznaczyć wiele łączy (np. Shift+klik) i przerwać je "hurtowo".
tomaszziemann Wysłany: 11-10-2007, 20:16  

Tajan, to wiem. Chodzi mi o ludzi, którzy nie będą w stanie tego zrobić. A wierz mi, jest ich całe mnóstwo wierzących święcie, że komputer to ich wróg.
Czy istnieje, albo da się zrobić jakieś makro, które spowoduje wyczyszczenie tych pól jednym kliknięciem, np. na jakiś przycisk w pasku narzędzi?
Tajan Wysłany: 11-10-2007, 20:30  

Makrem da się, ale to już temat dla forum Worda, nie Excela :-)
 
       Excel Forum - Porady, Pomoc, Excel Help, Excel FAQ Strona Główna -> Współpraca Excel a inne aplikacje pakietu Office
Strona 1 z 1

To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.



Strona używa plików cookies.

Kliknij tutaj, żeby dowiedzieć się jaki jest cel używania cookies oraz jak zmienić ustawienia cookie w przeglądarce.
Korzystając ze strony użytkownik wyraża zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z bieżącymi ustawieniami przeglądarki.